www.sp.nl/werk

Bart van Kent
Thijs Coppus
SP.nl/werk
Laat de tekst voorlezen met ReadSpeaker

Eerste Kamer hecht aan zorgvuldige behandeling verhoging AOW-leeftijd

03-07-2012 • Op voorstel van SP-senator Tuur Elzinga houdt de Eerste Kamer volgende week maandag een informatiebijeenkomst over het wetsvoorstel verhoging AOW- en pensioenleeftijd. In de senaatscommissie leven veel vragen over de haalbaarheid en uitvoerbaarheid van de invoering van het wetsvoorstel per 1 januari. Voor de bijeenkomst zijn 15 deskundigen op het gebied van de uitvoering uitgenodigd. Deze experts zullen onder andere worden gehoord over het invoeringstraject, het flankerend beleid, overgangsregelingen en aanpassingen aan lopende verplichtingen aan een periodieke wijziging van de pensioenleeftijd.

De vijf partijen van de Kunduz-coalitie kwamen dit voorstel overeen als onderdeel van hun begrotingsakkoord. De Tweede Kamer heeft er inmiddels mee ingestemd. De Commissie Sociale Zaken en Werkgelegenheid in de Eerste Kamer zal nu na de informatiebijeenkomst nadere vragen stellen en rekent op afhandeling kort na het zomerreces.