www.sp.nl/werk

Thijs Coppus
Bart van Kent

/werk :: agenda

• Vrijdag 25 april Rotterdam - 9:30 - 13:30 uur, Sadet Karabulut brengt een bezoek aan Bureau Frontlijn. Locatie: Stadhuisplein 30, Rotterdam.
  • Donderdag 8 mei Den Haag - 15:00 - 17:00 uur, Dennis de Jong gaat in debat over de oorzaken en gevolgen van de financiële crisis georganiseerd door Finance Watch, de Consumentenbond, Oxfam Novib en FNV.
  • Vrijdag 9 mei Amsterdam - 16:45 - 18:00 uur, Sadet Karabulut neemt deel aan het slotdebat van Qgracht500 in hotel The Grand, Oudezijds Voorburgwal 197 Amsterdam.
SP.nl/werk
Laat de tekst voorlezen met ReadSpeaker

Kamer steunt SP: Doe alles om bonussen PostNL terug te vorderen

10-04-2012 • Vandaag kreeg SP-Kamerlid Sharon Gesthuizen steun voor haar verzoek aan de regering, om alles te doen om de astronomische bonussen van de PostNL-directie terug te vorderen. Gesthuizen: ‘Zelf de zakken vullen, terwijl zoveel duizenden postbodes hun baan kwijtraken, is ronduit asociaal. Daarom ben ik er blij mee dat de regering nu alles moet doen wat ze kan om dit geld terug te claimen.’

Al jaren leven de postbodes van PostNL in grote onzekerheid. Vele duizenden banen staan op de tocht. Groot was dan ook de verontwaardiging toen bleek dat de directie van PostNL forse bonussen mocht ontvangen, als dank voor de geleverde prestaties.

Gesthuizen: ‘Bizar natuurlijk. Deze mensen worden beloond voor het door de shredder halen van volwaardige banen. Wat mij betreft haalt de regering alle mogelijke trucs uit de hoge hoed, maar dit geld moet terugkomen.’