www.sp.nl/wereld

Sara Murawski
Jip van Dort

/wereld :: agenda

• Vrijdag 25 april Amsterdam - 20:00 uur, Kandidaat voor het Europees Parlement, Niels Jongerius is te gast bij politiek café opSPraak. Locatie: SBOW, Eerste Helmersstraat 106, Amsterdam West.
  • Maandag 28 april Amsterdam - 18:00 - 20:00 uur, Eric Smaling is te gast op een symposium georganiseerd door studenten van het vak The Crisis of Europe van de Universiteit van Amsterdam, Valckenierstraat 65-67, REC J/K, zaal B.25.
  • Zondag 11 mei Enschede - 16:00 - 18:00 uur, Harry van Bommel neemt deel aan een paneldiscussie over Syrië georganiseerd door de Stichting Samenwerkende Democratische Organisaties. Locatie: Hoog en Droog 25, Enschede.
  • Woensdag 14 mei Den Haag - 15:30 - 16:45 uur Harry van Bommel spreekt bij het seminar ‘a just future for all in Iran?’ in De Gevangenenpoort, Buitenhof 33
SP.nl/wereld
Foto: ANP Foto: EPA/ Andre Pain
Laat de tekst voorlezen met ReadSpeaker

Zaterdag a.s: manifestatie voor solidariteit met Egypte

02-02-2011 • Zaterdag 5 februari 2011 zal Tweede Kamerlid Harry van Bommel spreken op de manifestatie 'Democratie en vrijheid in Egypte, nu!' De bijeenkomst , die zal plaatshebben op de Dam in Amsterdam, begint om 16.00 uur en zal een uur duren. De organisatie is in handen van de Nederlandse tak van de Egyptische ‘6 April beweging’ en de SP.

De '6 April beweging' wil zo snel mogelijk een einde aan de jarenlange noodtoestand in Egypte; onmiddellijke persvrijheid; onmiddellijk onafhankelijke rechters; en nieuwe vrije verkiezingen, met buitenlandse waarnemers én een nieuwe democratische grondwet. Mohamed El Baradei is de kandidaat van de ‘6 April beweging’. De '6 April beweging' wil niet met huidige regering in zee gaan. Het huidige regime moet weg.

De bijeenkomst is een solidariteitsbijeenkomst met de bevolking van Egypte dat de vrijheid wil. De SP steunt de volksopstand in Egypte en roept iedereen op deel te nemen aan de solidariteitsbijeenkomst op zaterdag 5 februari, van 16u tot 17u op de Dam in Amsterdam. Van Bommel: ”Ook de val van Mubarak is niet genoeg. Het is vanzelfsprekend dat de bevolking van Egypte nu wil doorpakken en veilig stellen waarvoor het zoveel offers heeft gebracht. Daarom steunen we de eisen van de '6 April beweging'.

/wereld :: column

/wereld :: video's