www.sp.nl/wereld

Zoeken in /wereld

/wereld :: onze mensen

/wereld :: agenda

• Vrijdag 25 april Amsterdam - 20:00 uur, Kandidaat voor het Europees Parlement, Niels Jongerius is te gast bij politiek café opSPraak. Locatie: SBOW, Eerste Helmersstraat 106, Amsterdam West.
  • Maandag 28 april Amsterdam - 18:00 - 20:00 uur, Eric Smaling is te gast op een symposium georganiseerd door studenten van het vak The Crisis of Europe van de Universiteit van Amsterdam, Valckenierstraat 65-67, REC J/K, zaal B.25.
  • Zondag 11 mei Enschede - 16:00 - 18:00 uur, Harry van Bommel neemt deel aan een paneldiscussie over Syrië georganiseerd door de Stichting Samenwerkende Democratische Organisaties. Locatie: Hoog en Droog 25, Enschede.
  • Woensdag 14 mei Den Haag - 15:30 - 16:45 uur Harry van Bommel spreekt bij het seminar ‘a just future for all in Iran?’ in De Gevangenenpoort, Buitenhof 33
SP.nl/wereld
Laat de tekst voorlezen met ReadSpeaker

Kamer steunt SP: Maak Midden-Oosten kernwapenvrij

16-12-2010 • De Tweede Kamer steunt het idee om een internationale conferentie voor een kernwapenvrij Midden-Oosten te organiseren. Het voorstel van SP-Kamerlid Harry van Bommel om het kabinet daartoe op te roepen is door de Tweede Kamer aangenomen. ‘Na het doldrieste gepraat van sommigen in de Kamer over het bombarderen van Iran is dit een verstandig besluit,’ aldus Van Bommel.

Eerder dit jaar werd tijdens de toetsingsconferentie van het Non-Proliferatieverdrag vastgesteld dat in 2012 een conferentie over kernwapens en andere massavernietigingswapens in het Midden-Oosten moet worden gehouden. Doel ervan is om tot ontwapening te komen. ‘Het is van het grootste belang dat een onderhandeld ontwapeningsproces wordt begonnen. De huidige wapenwedloop is gevaarlijk en moet doorbroken worden,’ aldus Van Bommel.

/wereld :: column

/wereld :: video's