www.sp.nl/wereld

Sara Murawski
Jip van Dort

/wereld :: agenda

• Dinsdag 22 april Den Haag - 13.00 uur, Harry van Bommel spreekt bij de herdenking van de Armeense genocide. Locatie: Het Plein.
  • Dinsdag 22 april Den Haag - 14:00 uur, SP-Europarlementariër Dennis de Jong is aanwezig bij de lancering van de StemWijzer Europa en zal als eerste van de nieuwe StemWijzer gebruiken. Pro Demos, Hofweg 1.
  • Dinsdag 22 april Den Haag - 16.00 uur, Harry van Bommel spreekt bij Newroz, het Koerdisch Nieuwjaar, in het stadhuis in Den Haag.
  • Dinsdag 22 april Den Haag - 19:00 uur, Harry van Bommel spreekt bij een manifestatie waarin meer aandacht wordt gevraagd voor het leed van religieuze minderheden in Syrië. Locatie: Het Plein.
SP.nl/wereld
Laat de tekst voorlezen met ReadSpeaker

Kamer steunt SP: Maak Midden-Oosten kernwapenvrij

16-12-2010 • De Tweede Kamer steunt het idee om een internationale conferentie voor een kernwapenvrij Midden-Oosten te organiseren. Het voorstel van SP-Kamerlid Harry van Bommel om het kabinet daartoe op te roepen is door de Tweede Kamer aangenomen. ‘Na het doldrieste gepraat van sommigen in de Kamer over het bombarderen van Iran is dit een verstandig besluit,’ aldus Van Bommel.

Eerder dit jaar werd tijdens de toetsingsconferentie van het Non-Proliferatieverdrag vastgesteld dat in 2012 een conferentie over kernwapens en andere massavernietigingswapens in het Midden-Oosten moet worden gehouden. Doel ervan is om tot ontwapening te komen. ‘Het is van het grootste belang dat een onderhandeld ontwapeningsproces wordt begonnen. De huidige wapenwedloop is gevaarlijk en moet doorbroken worden,’ aldus Van Bommel.

/wereld :: column

/wereld :: video's