www.sp.nl/wereld

Sara Murawski
Jip van Dort

/wereld :: agenda

• Dinsdag 22 april Den Haag - 13.00 uur, Harry van Bommel spreekt bij de herdenking van de Armeense genocide. Locatie: Het Plein.
  • Dinsdag 22 april Den Haag - 14:00 uur, SP-Europarlementariër Dennis de Jong is aanwezig bij de lancering van de StemWijzer Europa en zal als eerste van de nieuwe StemWijzer gebruiken. Pro Demos, Hofweg 1.
  • Dinsdag 22 april Den Haag - 16.00 uur, Harry van Bommel spreekt bij Newroz, het Koerdisch Nieuwjaar, in het stadhuis in Den Haag.
  • Dinsdag 22 april Den Haag - 19:00 uur, Harry van Bommel spreekt bij een manifestatie waarin meer aandacht wordt gevraagd voor het leed van religieuze minderheden in Syrië. Locatie: Het Plein.
SP.nl/wereld
Laat de tekst voorlezen met ReadSpeaker

Van Bommel wil opheldering over inzet 500 man in Uruzgan na 2010

10-09-2009 • SP -Tweede Kamerlid Harry van Bommel heeft minister Verhagen van Buitenlandse Zaken om opheldering gevraagd over berichten in de internationale pers dat Nederland met de Amerikaanse regering overlegt over verlengde aanwezigheid van zo’n 500 militairen in Uruzgan na 2010. “Nederland heeft haar bijdrage geleverd. Met 500 militairen in Uruzgan blijven betekent dat we gewoon doorgaan met de oorlog die daar wordt gevoerd.” aldus Van Bommel.”

In de Financial Times van woensdag valt te lezen dat Verhagen overlegt met minister Clinton over de bijdrage van Nederland na 2010. Van Bommel vindt dat veel te ver gaan. “Daarmee schept Verhagen verwachtingen, terwijl de Nederlandse bevolking helemaal niet zit te wachten op verlenging van de missie in Uruzgan.”

/wereld :: column

/wereld :: video's