www.sp.nl/wereld

Sara Murawski
Jip van Dort

/wereld :: agenda

• Dinsdag 22 april Den Haag - 13.00 uur, Harry van Bommel spreekt bij de herdenking van de Armeense genocide. Locatie: Het Plein.
  • Dinsdag 22 april Den Haag - 14:00 uur, SP-Europarlementariër Dennis de Jong is aanwezig bij de lancering van de StemWijzer Europa en zal als eerste van de nieuwe StemWijzer gebruiken. Pro Demos, Hofweg 1.
  • Dinsdag 22 april Den Haag - 16.00 uur, Harry van Bommel spreekt bij Newroz, het Koerdisch Nieuwjaar, in het stadhuis in Den Haag.
  • Dinsdag 22 april Den Haag - 19:00 uur, Harry van Bommel spreekt bij een manifestatie waarin meer aandacht wordt gevraagd voor het leed van religieuze minderheden in Syrië. Locatie: Het Plein.
SP.nl/wereld
Laat de tekst voorlezen met ReadSpeaker

Regering onderneemt actie tegen Oegandese kindergevangenis na oproep SP

26-10-2012 • Op aandringen van SP-Kamerlid Jasper van Dijk heeft staatssecretaris Knapen van Ontwikkelingssamenwerking toegezegd in actie te komen voor straatkinderen die in Oeganda in de gevangenis zitten.

Jasper van DijkVan Dijk deed deze oproep na uitzending van een reportage in Nieuwsuur over kindergevangenis Kampiringisa. Daarin was te zien hoe een Nederlands-Vlaamse organisatie probeert zoveel mogelijk van de kinderen te bevrijden en onder te brengen in een opvanghuis.

Van Dijk: ‘Oeganda is een zogenaamd partnerland van Nederland. Wij geven dit jaar ruim 27 miljoen euro, waarvan een groot deel is bestemd voor mensenrechten en een betere rechtsorde. Dan is het onaanvaardbaar dat er in ditzelfde land straatkinderen onschuldig en onder erbarmelijke omstandigheden worden vastgehouden in kindergevangenissen.’

/wereld :: column

/wereld :: video's