www.sp.nl/wereld

Zoeken in /wereld

/wereld :: onze mensen

/wereld :: agenda

• Vrijdag 25 april Amsterdam - 20:00 uur, Kandidaat voor het Europees Parlement, Niels Jongerius is te gast bij politiek café opSPraak. Locatie: SBOW, Eerste Helmersstraat 106, Amsterdam West.
  • Maandag 28 april Amsterdam - 18:00 - 20:00 uur, Eric Smaling is te gast op een symposium georganiseerd door studenten van het vak The Crisis of Europe van de Universiteit van Amsterdam, Valckenierstraat 65-67, REC J/K, zaal B.25.
  • Zondag 11 mei Enschede - 16:00 - 18:00 uur, Harry van Bommel neemt deel aan een paneldiscussie over Syrië georganiseerd door de Stichting Samenwerkende Democratische Organisaties. Locatie: Hoog en Droog 25, Enschede.
  • Woensdag 14 mei Den Haag - 15:30 - 16:45 uur Harry van Bommel spreekt bij het seminar ‘a just future for all in Iran?’ in De Gevangenenpoort, Buitenhof 33
SP.nl/wereld
Laat de tekst voorlezen met ReadSpeaker

Regering onderneemt actie tegen Oegandese kindergevangenis na oproep SP

26-10-2012 • Op aandringen van SP-Kamerlid Jasper van Dijk heeft staatssecretaris Knapen van Ontwikkelingssamenwerking toegezegd in actie te komen voor straatkinderen die in Oeganda in de gevangenis zitten.

Jasper van DijkVan Dijk deed deze oproep na uitzending van een reportage in Nieuwsuur over kindergevangenis Kampiringisa. Daarin was te zien hoe een Nederlands-Vlaamse organisatie probeert zoveel mogelijk van de kinderen te bevrijden en onder te brengen in een opvanghuis.

Van Dijk: ‘Oeganda is een zogenaamd partnerland van Nederland. Wij geven dit jaar ruim 27 miljoen euro, waarvan een groot deel is bestemd voor mensenrechten en een betere rechtsorde. Dan is het onaanvaardbaar dat er in ditzelfde land straatkinderen onschuldig en onder erbarmelijke omstandigheden worden vastgehouden in kindergevangenissen.’

/wereld :: column

/wereld :: video's