www.sp.nl/wereld

Sara Murawski
Jip van Dort

/wereld :: agenda

• Dinsdag 22 april Den Haag - 13.00 uur, Harry van Bommel spreekt bij de herdenking van de Armeense genocide. Locatie: Het Plein.
  • Dinsdag 22 april Den Haag - 14:00 uur, SP-Europarlementariër Dennis de Jong is aanwezig bij de lancering van de StemWijzer Europa en zal als eerste van de nieuwe StemWijzer gebruiken. Pro Demos, Hofweg 1.
  • Dinsdag 22 april Den Haag - 16.00 uur, Harry van Bommel spreekt bij Newroz, het Koerdisch Nieuwjaar, in het stadhuis in Den Haag.
  • Dinsdag 22 april Den Haag - 19:00 uur, Harry van Bommel spreekt bij een manifestatie waarin meer aandacht wordt gevraagd voor het leed van religieuze minderheden in Syrië. Locatie: Het Plein.
SP.nl/wereld
Laat de tekst voorlezen met ReadSpeaker

SP-team haalt 18.587 euro op in Nacht van de Vluchteling

19-05-2012 • Het SP-team dat de wandeltocht van 40 kilometer uitliep in de Nacht van de Vluchteling heeft dit jaar 18.587 euro opgehaald voor ondervoede kinderen in vluchtelingenkampen. SP-Kamerlid en teamcaptain Sharon Gesthuizen liep de tocht voor de tweede keer. 37 andere SP’ers liepen met haar mee.

In het SP-team liep onder andere SP-senator Eric Smaling mee. Hij bezocht vorig jaar samen met SP-leider Emile Roemer het vluchtelingenkamp Dadaab in Kenia. Smaling haalde met een bedrag van 5.240 euro persoonlijk één van de hoogste sponsorbedragen van alle deelnemers op. Hij eindigde op plek drie van de individuele ranglijst. Op het totaal liep het SP-team 10% van het totaalbedrag van de actie bij elkaar.

/wereld :: column

/wereld :: video's