www.sp.nl/wereld

Zoeken in /wereld

/wereld :: onze mensen

/wereld :: agenda

• Vrijdag 25 april Amsterdam - 20:00 uur, Kandidaat voor het Europees Parlement, Niels Jongerius is te gast bij politiek café opSPraak. Locatie: SBOW, Eerste Helmersstraat 106, Amsterdam West.
  • Maandag 28 april Amsterdam - 18:00 - 20:00 uur, Eric Smaling is te gast op een symposium georganiseerd door studenten van het vak The Crisis of Europe van de Universiteit van Amsterdam, Valckenierstraat 65-67, REC J/K, zaal B.25.
  • Zondag 11 mei Enschede - 16:00 - 18:00 uur, Harry van Bommel neemt deel aan een paneldiscussie over Syrië georganiseerd door de Stichting Samenwerkende Democratische Organisaties. Locatie: Hoog en Droog 25, Enschede.
SP.nl/wereld
Laat de tekst voorlezen met ReadSpeaker

SP-team haalt 18.587 euro op in Nacht van de Vluchteling

19-05-2012 • Het SP-team dat de wandeltocht van 40 kilometer uitliep in de Nacht van de Vluchteling heeft dit jaar 18.587 euro opgehaald voor ondervoede kinderen in vluchtelingenkampen. SP-Kamerlid en teamcaptain Sharon Gesthuizen liep de tocht voor de tweede keer. 37 andere SP’ers liepen met haar mee.

In het SP-team liep onder andere SP-senator Eric Smaling mee. Hij bezocht vorig jaar samen met SP-leider Emile Roemer het vluchtelingenkamp Dadaab in Kenia. Smaling haalde met een bedrag van 5.240 euro persoonlijk één van de hoogste sponsorbedragen van alle deelnemers op. Hij eindigde op plek drie van de individuele ranglijst. Op het totaal liep het SP-team 10% van het totaalbedrag van de actie bij elkaar.

/wereld :: column

/wereld :: video's