www.sp.nl/wereld

Sara Murawski
Jip van Dort

/wereld :: agenda

• Dinsdag 22 april Den Haag - 13.00 uur, Harry van Bommel spreekt bij de herdenking van de Armeense genocide. Locatie: Het Plein.
  • Dinsdag 22 april Den Haag - 14:00 uur, SP-Europarlementariër Dennis de Jong is aanwezig bij de lancering van de StemWijzer Europa en zal als eerste van de nieuwe StemWijzer gebruiken. Pro Demos, Hofweg 1.
  • Dinsdag 22 april Den Haag - 16.00 uur, Harry van Bommel spreekt bij Newroz, het Koerdisch Nieuwjaar, in het stadhuis in Den Haag.
  • Dinsdag 22 april Den Haag - 19:00 uur, Harry van Bommel spreekt bij een manifestatie waarin meer aandacht wordt gevraagd voor het leed van religieuze minderheden in Syrië. Locatie: Het Plein.
SP.nl/wereld
Laat de tekst voorlezen met ReadSpeaker

Van Bommel wil snel opheldering behandeling Turkse zanger

16-05-2012 • Kamerlid Harry van Bommel wil opheldering over de vermeende schandelijke behandeling van de beroemde Turkse zanger Arif Sag op Schiphol. Ondanks dat hij zonder visum Nederland in zou mogen, werd hij langdurig ondervraagd. Hij keerde uiteindelijk huiswaarts en nam geen deel aan een concert ter ere van 400-jaar betrekkingen tussen Turkije en Nederland.

Van Bommel: ‘Nederland riskeert hiermee de diplomatieke betrekkingen ernstig te schaden. Enkele dagen eerder kwam Arif Sag ook niet zonder problemen Nederland binnen. Snel moet opgehelderd worden wat de aanleiding was voor deze uitgebreide ondervraging. Indien daarvoor geen duidelijke reden is, moet Nederland haar excuses maken aan hem én Turkije.’ Van Bommel heeft vandaag over de kwestie schriftelijke vragen gesteld aan de minister van Buitenlandse Zaken.

/wereld :: column

/wereld :: video's