www.sp.nl/wereld

Sara Murawski
Jip van Dort

/wereld :: agenda

• Dinsdag 22 april Den Haag - 13.00 uur, Harry van Bommel spreekt bij de herdenking van de Armeense genocide. Locatie: Het Plein.
  • Dinsdag 22 april Den Haag - 14:00 uur, SP-Europarlementariër Dennis de Jong is aanwezig bij de lancering van de StemWijzer Europa en zal als eerste van de nieuwe StemWijzer gebruiken. Pro Demos, Hofweg 1.
  • Dinsdag 22 april Den Haag - 16.00 uur, Harry van Bommel spreekt bij Newroz, het Koerdisch Nieuwjaar, in het stadhuis in Den Haag.
  • Dinsdag 22 april Den Haag - 19:00 uur, Harry van Bommel spreekt bij een manifestatie waarin meer aandacht wordt gevraagd voor het leed van religieuze minderheden in Syrië. Locatie: Het Plein.
SP.nl/wereld

Dossier Israël/ Palestina

Israël en de bezette Palestijnse gebieden staan niet ten onrechte in het midden van de belangstelling. Het decennialang durende conflict heeft al talloze slachtoffers geëist en heeft gevolgen voor veel andere onderwerpen die betrekking hebben op het Midden-Oosten. De SP heeft zich steeds op het standpunt gesteld dat de VN resoluties met betrekking tot Israël moeten worden uitgevoerd (terugtrekking uit de bezette gebieden en terugkeer van de Palestijnse vluchtelingen) en dat elke militaire samenwerking met Israël moet worden stopgezet.

Zowel binnen als buiten de Tweede Kamer heeft de SP zich uitgesproken over Israël en Palestina. Hieronder vindt u links naar diverse publicaties en nieuwsberichten die op deze website te raadplegen zijn.

/wereld :: column

/wereld :: video's