www.sp.nl/ronaldvanraak

Homepage SPSlash Ronald van Raak

Zoeken in /ronaldvanraak

agenda

• Zaterdag 21 juni Amsterdam - 20:00 - 22:30 uur, Ronald van Raak gaat in de Nacht van de Theologie in debat met Mirjam Sterk over de participatiesamenleving in de Rode Hoed
sp.nl/Ronald van Raak

Een filosoof in de politiek

31-05-2012 • 'Mensen vragen juist om aandacht en bemoeienis, om politici die hun verantwoordelijkheid nemen. We hebben van de politiek een supermarkt gemaakt, waarin burgers kunnen kiezen uit voorverpakte producten, terwijl de politiek een werkplaats moet zijn, waar mensen meebouwen aan hun eigen samenleving. Hoe we om gaan met elkaar, hoe we voor elkaar zorgen. Dat is vrijheid. Linkse vrijheid!'

Op 1 juni verschijnt "Op zoek naar vrijheid. Een filosoof in de politiek" van SP-Kamerlid Ronald van Raak. In dit boek geeft hij inzicht in zijn politieke opvattingen, gunt hij ons een blik achter de schermen van de Tweede Kamer en toetst hij filosofische inzichten aan de politieke praktijk. In dit boek zijn columns, opinies en essays opgenomen die Van Raak de afgelopen jaren heeft geschreven, plus een interview met Pieter van Os, politiek redacteur van NRC Handelsblad, over de huidige politiek, over links en over vrijheid.

Ronald van Raak - Op zoek naar vrijheid

Studio SP