www.sp.nl/farshadbashir

sp.nl/Farshad Bashir

Statement voor Tweede Kamerverkiezingen september 2012

Farshad Bashir

Farshad Bashir (1988) is geboren in de Afghaanse hoofdstad Kabul. Nadat zijn ouders vluchtten uit Afghanistan, kwam hij in 1997 in het Friese Mantgum te wonen, een dorpje tussen Sneek en Leeuwarden. Bashir maakte het VWO in Sneek af en studeerde fiscaal recht aan de Universiteit Leiden.

"Mensen met de sterkste schouders behoren niet alleen in euro’s, maar ook in verhouding tot hun inkomen een grotere bijdrage te leveren aan de bekostiging van de overheidsvoorzieningen. Dat is niet meer dan sociaal."

Bashir werd in 2002 lid van de SP, daarna duurde het niet lang voordat hij actief werd binnen de partij. Hij organiseerde samen met ROOD acties, manifestaties en demonstraties. Bashir was tevens bestuurslid en gemeenteraadslid in Leeuwarden. Hij volgde in januari 2008 Rosita van Gijlswijk op als lid van de Tweede Kamer, en werd daarmee gelijk het jongste Kamerlid ooit.

"Actie voeren werkt. Je kunt echt iets veranderen als je maar vol houdt. En met buitenparlementaire activiteiten kom je ook nog eens te weten wat er onder de mensen leeft."

Op dit moment is Bashir fiscaal woordvoerder. Farshad Bashir woont samen met zijn vrouw in Zoetermeer.

/ :: nieuws

Studio SP