www.sp.nl

Homepage SPSP.nl
SP :: Partij :: Gekozenen

Team Brussel SP
vlnr: Dennis de Jong, Bart Linssen, Machteld Velema, Femke Reudler Talsma, Ben van Gils en Niels Jongerius

Het Europese team van de SP

De SP maakt deel uit van de fractie van Verenigd Links (voluit Confederal Group of the European United Left / Nordic Green Left). Verenigd Links is de vijfde fractie in het Europees Parlement met 35 leden, die 17 linkse politieke partijen uit 13 lidstaten van de Europese Unie vertegenwoordigen.

Parlementslid

Dennis de Jong

Dennis de Jong (1955) is sinds juni 2009 leider van de SP-vertegenwoordiging in het Europees Parlement. "De rode draad door mijn maatschappelijke leven? Opkomen voor mensen in verdrukking." Migratie, mensenrechten en corruptiebestrijding komen dan ook vaak terug in zijn cv van vijf kantjes... Lees verder

Medewerkers

Niels Jongerius is in 2009 het Brusselse SP-team komen versterken en heeft naast pers- en publiciteitzaken ook acties in zijn pakket zitten. Hij was als Groningse student actief binnen de SP, onder meer binnen de jongerenorganisatie ROOD. Inmiddels is Niels Bachelor Internationale Betrekkingen/Internationale Organisaties

Femke Reudler Talsma deed Europese studies en was lid van de stadsdeelraad Centrum van de gemeente Amsterdam. Ze was beleidsmedewerker bij het ministerie van Buitenlandse zaken in Den Haag en nu medewerker bij het SP-team in Brussel. Zij houdt zich vooral bezig met sociaal-economische onderwerpen, mensenrechten en de uitvoering van het actieplan voor transparantie.

Machteld Velema versterkt het Brusselse SP-team sinds begin 2010. Ze studeerde Internationale Betrekkingen in Groningen en Turkije en was actief in de studentenpolitiek, onder andere voor de Groninger Studentenbond. In Brussel houdt zij zich met diverse onderwerpen bezig, waaronder het organiseren van acties en werken aan lobby-transparantie.

Bart Linssen studeerde Bedrijfseconomie en Politicologie in Nijmegen, waar hij actief was voor ROOD. Na zijn studie Politieke Economie in Engeland is hij naar Brussel gekomen om het SP team te versterken. Bart houdt zich momenteel bezig met alles wat te maken heeft met de interne markt.

Ben van Gils werkt vanaf september 2012 voor het Brusselse SP-team. Hij werkte daarvoor bijna 5 jaar voor de Tweede Kamerfractie op het gebied van Financiën. In Brussel houdt hij zich voornamelijk bezig met sociaal-economische en financiële onderwerpen.

Blijf op de hoogte

Meld je nu aan voor de nieuwsbrief van Emile Roemer en belangrijk nieuws van de SP:

SP Nieuws
Studio SP