www.sp.nl

Homepage SPSP.nl
SP :: Partij :: Gekozenen

De SP in het Europees Parlement

De SP maakt deel uit van de fractie van Verenigd Links (voluit Confederal Group of the European United Left / Nordic Green Left). Verenigd Links is de zesde fractie in het Europees Parlement met 42 leden, die 17 linkse politieke partijen uit 13 lidstaten van de Europese Unie vertegenwoordigen.

Op 22 mei 2014 werden gekozen tot lid van het Europees Parlement:

Dennis de Jong

Dennis de JongDennis de Jong (1955) is sinds juni 2009 leider van de SP-vertegenwoordiging in het Europees Parlement. "De rode draad door mijn maatschappelijke leven? Opkomen voor mensen in verdrukking." Migratie, mensenrechten en corruptiebestrijding komen dan ook vaak terug in zijn cv van vijf kantjes... Lees verder

Anne-Marie Mineur

Anne-Marie MineurAnne-Marie Mineur (1967) is taaltechnoloog. In 2006 werd ze gekozen in de gemeenteraad van De Bilt, waar ze ook lid werd van de gemeentelijke rekenkamercommissie. In 2009 werd ze SP-afdelingsvoorzitter in De Bilt en in 2011 fractievoorzitter van de SP in de Provinciale Staten van Utrecht.

Medewerkers

Niels Jongerius is in 2009 het Brusselse SP-team komen versterken en heeft naast pers- en publiciteitzaken ook acties in zijn pakket zitten. Hij was als Groningse student actief binnen de SP, onder meer binnen de jongerenorganisatie ROOD. Inmiddels is Niels Bachelor Internationale Betrekkingen/Internationale Organisaties

Femke Reudler Talsma deed Europese studies en was lid van de stadsdeelraad Centrum van de gemeente Amsterdam. Ze was beleidsmedewerker bij het ministerie van Buitenlandse zaken in Den Haag en nu medewerker bij het SP-team in Brussel. Zij houdt zich vooral bezig met sociaal-economische onderwerpen, mensenrechten en de uitvoering van het actieplan voor transparantie.

Machteld Velema versterkt het Brusselse SP-team sinds begin 2010. Ze studeerde Internationale Betrekkingen in Groningen en Turkije en was actief in de studentenpolitiek, onder andere voor de Groninger Studentenbond. In Brussel houdt zij zich met diverse onderwerpen bezig, waaronder het organiseren van acties en werken aan lobby-transparantie.

Bart Linssen studeerde Bedrijfseconomie en Politicologie in Nijmegen, waar hij actief was voor ROOD. Na zijn studie Politieke Economie in Engeland is hij naar Brussel gekomen om het SP team te versterken. Bart houdt zich momenteel bezig met alles wat te maken heeft met de interne markt.

Ben van Gils werkt vanaf september 2012 voor het Brusselse SP-team. Hij werkte daarvoor bijna 5 jaar voor de Tweede Kamerfractie op het gebied van Financiën. In Brussel houdt hij zich voornamelijk bezig met sociaal-economische en financiële onderwerpen.

Blijf op de hoogte

Meld je nu aan voor de nieuwsbrief van Emile Roemer en belangrijk nieuws van de SP:

SP Nieuws
Studio SP