www.sp.nl/overheid

Fractiemedewerkers:
Erik de Vries

/overheid :: agenda

• Zaterdag 19 april Radio 1 - 18:30 - 19:00 uur, Ronald van Raak is te gast bij "Dit is de Dag" over één jaar Koningschap van Willem-Alexander.
SP.nl/overheid
Laat de tekst voorlezen met ReadSpeaker

Van Raak blij met voortschrijdend inzicht Cohen

05-05-2010 • SP-Tweede Kamerlid Ronald van Raak is blij met het voortschrijdend inzicht van PvdA-lijsttrekker Cohen die op Nu.nl pleit dat 5 mei een jaarlijks vrije dag wordt. "In 2007 stelde ik het in de Tweede Kamer voor, maar de PvdA stemde destijds nog tegen. Ik neem aan dat we dit nu direct na de verkiezingen kunnen gaan regelen." Ook Marijnissen pleitte er in zijn Randwijklezing - die hij vandaag in Vlissingen hield - opnieuw voor om van 5 mei een nationale vrije dag te maken.

Volgens Van Raak is 5 mei vervallen tot een tweederangs vrije dag, terwijl ze juist erg belangrijk is. "Hoe minder mensen de bezetting en de bevrijding zelf hebben meegemaakt, des te belangrijker het is de waarde van onze vrijheid en de democratie actief door te geven aan de volgende generaties. Dat begint met een volwaardige status van Bevrijdingsdag als nationale feestdag."