www.sp.nl/onderwijs

Debbie Brenkman
Jordy Clemens

/onderwijs :: agenda

• Donderdag 24 april Eindhoven - 13:00 uur, Kandidaat voor het Europees Parlement Dick Schaap neemt deel aan een verkiezingsdebat georganiseerd door de International Business School van Fontys Hogeschool over internationalisering in het hoger onderwijs en de rol van de Europese Unie daarbij.
SP.nl/onderwijs
Laat de tekst voorlezen met ReadSpeaker

Kamer steunt SP: School moet uit groter schoolbestuur kunnen stappen

26-06-2012 • De regering moet snel met een voorstel komen waardoor het mogelijk wordt dat een afzonderlijke school uit een groter schoolbestuur kan stappen. Dat voorstel van SP-Kamerlid Jasper van Dijk werd dinsdag aangenomen door de Tweede Kamer. Van Dijk: ‘Dit is een belangrijke stap richting schaalverkleining. Talloze fusies hebben tot megascholen geleid. Met dit voorstel zet de SP de menselijke maat in het onderwijs voorop.’