www.sp.nl

Homepage SPSP.nl
SP :: Nieuws :: Berichten
Laat de tekst voorlezen met ReadSpeaker

SP-Tweede Kamerfractie organiseert discussieavond over Europese schuldencrisis

15-06-2011 • De SP-Tweede Kamerfractie organiseert 22 juni in café Dudok Den Haag, een discussieavond over de Europese schuldencrisis. Sweder van Wijbergen, hoogleraar aan de Universiteit van Amsterdam, Harald Benink, hoogleraar aan de Universiteit van Tilburg en Alfred Kleinknecht, hoogleraar aan de TU Delft gaan onder leiding van SP-Kamerlid Ewout Irrgang in discussie over het thema 'moeten de banken de crisis betalen?'

Economen en politici zijn zeer verdeeld over de vraag hoe om te gaan met huidige ontwikkelingen op de financiële markten in Europa. Moeten de schulden van Griekenland worden gesaneerd? Zo ja, hoe zou deze sanering moeten plaatsvinden, en wat zijn de gevolgen voor Nederland? Wat gebeurt er vervolgens met de andere Europese landen die financiële problemen hebben? Wat zijn de mogelijke consequenties voor de euro? Over al deze vragen gaan de drie topeconomen op uitnodiging van de SP-Tweede Kamerfractie met elkaar in discussie. Columns worden verzorgd door Heleen Mees (econome en columniste) en Dennis de Jong, (Europarlementariër SP). SP-leider Emile Roemer verzorgt het welkomstwoord.

22 juni 2011
Cafe Dudok te Den Haag
Zaal open: 19:30

Entree is gratis, maar aanmelding verzekert u van een plaats.

Update: Wegens grote belangstelling is de inschrijving voor deze avond gesloten.

Moed College
Studio SP