www.sp.nl

Homepage SPSP.nl
SP :: Nieuws :: Berichten
Manifestatie Armoede Werkt Niet Foto's: Suzanne van de Kerk
Laat de tekst voorlezen met ReadSpeaker

Manifestatie: 1500 x: ‘Wij willen werk, geen armoede’

27-11-2010 • Ruim 1500 mensen kwamen vandaag naar de manifestatie ‘Armoede werkt niet’ in de Brabanthallen in Den Bosch. Al direct na aanvang werden tussenwanden verwijderd om de zaal groter te maken; de belangstelling voor de actie overtrof alle verwachtingen. PvdA-leider Job Cohen, FNV-voorzitter Agnes Jongerius en Ad Poppelaars, directeur van de CG-raad steunden de actie.

Bekijk de uitgebreide reportage van de dag

Roemer Cohen en bezoeker
Roemer en Cohen in gesprek met één van de aanwezigen

Job Cohen: ‘Ja, we doen dat samen met de SP omdat we het met elkaar eens zijn. En wat mij betreft doen alle andere partijen die dit beleid ook slecht vinden daar ook aan mee. Daarom zijn we hier. We laten zien dat mensen die in de WSW en in de Wajong zitten ook willen werken en dat we die niet afschrijven.’