www.sp.nl

Homepage SPSP.nl
SP :: Nieuws :: Berichten
Iphone app
Laat de tekst voorlezen met ReadSpeaker

iPhone-app SPinparty geeft je eigen draai aan politiek Den Haag

19-05-2010 • De SP presenteert voor de komende verkiezingen haar eigen iPhone-app, de Spinparty. De Spinparty is een soundboard met quotes van de lijsttrekkers. De quotes zijn te monteren op muziek, zodat een eigen politieke soundmix ontstaat die mensen kunnen bewaren en doorsturen. SP-voorlichter en kandidaat Kamerlid Maarten Hijink, “Er wordt heel wat afgepraat en afgedraaid in Den Haag. Ik denk dat veel mensen het de moeite waard vinden om politici eens te laten zeggen wat gezegd moet worden. Die kans geven we ze nu, met een knipoog natuurlijk.”

De iPhone-app is te downloaden via iTtunes:

Volgens Hijink geeft de iPhone app de gebruiker de kans om zijn eigen draai aan de politiek te geven, zoals ze die mogelijkheid ook 9 juni hebben. “De kiezer bepaalt welke kant het na 9 juni op gaat met Nederland. Gaan we de studiefinanciering afschaffen, of de bonussen aanpakken? Moeten ouderen langer doorwerken, of helpen we eerst jongeren aan het werk? Laten we de tegenstellingen toenemen, of geven we iedereen een eerlijke kans?”

Spinparty is gemaakt door Guppies in the Dark, ook verantwoordelijk voor JeeP, de dansende Balkenende die door een brief van de RVD richting Apple uiteindelijk offline werd gehaald. De soundsets worden de komende weken steeds geupdate met nieuwe quotes van lijsttrekkers.

Bekijk het promotiefilmpje

Studio SP