www.sp.nl

Homepage SPSP.nl
SP :: Nieuws :: Berichten
Agnes Kant
Laat de tekst voorlezen met ReadSpeaker

Kant: 'Aan de slag tegen verhoging aow-leeftijd en voor goede zorg!'

20-06-2009 • "Het gaat om de vraag wie de beste voorstellen heeft. Wie de belangen van de mensen niet verloochent. En wie zich dag-in-dag-uit de bondgenoot van gewone mensen heeft getoond. Dat zijn wij, de SP!" aldus SP-fractievoorzitter Agnes Kant zaterdag tijdens de partijraad.

Volgens Kant is de SP de partij die de oplossingen heeft om buurten beter en veiliger te maken. "Dat is dus niet de PVV. U weet wel, die partij die sharia-straffen wil invoeren voor raddraaiers. Op knieschijven schieten bijvoorbeeld. En dat is ook niet de PvdA. Minister ter Horst komt immers alweer met de volgende megabezuiniging op de politie. Dat zijn niet de VVD en D66, die nog steeds volledig in de ontkenningsfase zitten wat betreft de oorzaken van, en de oplossingen voor de crisis. En dat is zeker niet premier Balkenende die maar niet in wil zien dat de huidige crisis het resultaat is van een verkeerde politiek."

Kant kondigde twee nieuwe acties aan om haar woorden kracht bij te zetten. Volgende week start de SP de actie '65 blijft 65'. Kant: "De AOW is een heel belangrijk verworven recht. De verhoging van 65 naar 67 jaar is ongewenst, onzinnig en onnodig. Daarnaast is het niet aan de kiezer voorgelegd door PvdA, CDA en VVD die nu ineens voor de verhoging van de aow-leeftijd zijn. De mensen zien dit terecht als kiezersbedrog. Wij gaan de mensen dus mobiliseren."

Ook start dit jaar de campagne 'Onze zorg' waarin SP-afdelingen de staat van de zorg onderzoeken, en samen met de mensen uit deze buurt verbeteringen gaan afdwingen. Kant: "Wij staan aan de vooravond van een zwoele zomer en een hete herfst. We gaan er voor zorgen dat mensen weten welke partij uitzicht geeft op een menselijker en socialer land. We gaan laten zien wie hun bondgenoot is. Dat zijn wij. De SP!"

Moed College
Studio SP