www.sp.nl

Homepage SPSP.nl
SP :: Nieuws :: Berichten
Laat de tekst voorlezen met ReadSpeaker

SP steunt FNV stickeractie gegaste containers

23-09-2008 • SP-Kamerlid Remi Poppe was dinsdag aanwezig bij de aftrap van de FNV-stickeractie tegen gegaste containers. De vakbond vraagt bij de werknemers van warenhuizen en distributiecentra aandacht voor de risico's die zij lopen door omgang met containers uit het buitenland die met giftige gassen ontsmet zijn. Poppe: "Het is goed dat de werknemers op deze risico's gewezen worden. De gifgassen kunnen acuut levensgevaar opleveren. Maar ook de stapeling van telkens een klein beetje kan een aanslag zijn op het zenuwstelsel. Minister Cramer moet nu eindelijk de wet gaan handhaven en zorgen dat deze containers niet meer het land inkomen."

Remi PoppePoppe heeft de afgelopen jaren regelmatig aan de bel getrokken bij minister Cramer van VROM over de risico's van gegaste containers. Een motie die de minister oproept tot gerichte handhavingsacties in de haven werd unaniem gesteund door de Tweede Kamer. Poppe: "In de haven zijn de containers makkelijk te onderscheppen. Eenmaal verspreid over het land wordt controle en handhaving erg lastig met alle gevolgen voor onwetende mensen vandien. De actie van het FNV moet voor minister Cramer een signaal zijn om dit snel te regelen. Met strenge controles en handhaving zullen importeurs en exporteurs van deze containers snel hun leven beteren."

SP Nieuws

Laatste berichten