www.sp.nl

Homepage SPSP.nl
SP :: Nieuws :: Berichten
Laat de tekst voorlezen met ReadSpeaker

Voorlopig geen megasalarissen meer bij corporaties

11-12-2007 • Minister Vogelaar moet corporaties verplichten om voorlopig geen arbeidsovereenkomsten te sluiten met een salaris boven de Balkenendenorm. De Tweede Kamer heeft vandaag een motie met deze strekking van SP-kamerlid Paulus Jansen aangenomen.

Paulus JansenIn de afgelopen weken ontstond beroering over de salarissen van corporatiebestuurders. Maar liefst 95 corporatiedirecteuren verdienden in 2006 meer dan de Balkenendenorm. Paulus Jansen: "De aangenomen motie zorgt ervoor dat er geen corporatiebestuurders bijkomen die meer verdienen dan de Minister-President, totdat de kamer een uitspraak heeft gedaan over de adviezen van de commissie Dijkstal."

Deze commissie geeft in haar rapport adviezen over de beloningen van bestuurders in de (semi-)publieke sector. In de loop van 2008 zal de Tweede Kamer dit advies bespreken. Jansen: "De SP zal tijdens dit debat vanzelfsprekend eisen dat de lijn van de nu aangenomen motie wordt voortgezet. Geen corporatiebestuurders met salarissen boven de Balkenendenorm dus."

SP Nieuws

Laatste berichten