www.sp.nl

Homepage SPSP.nl
SP :: Nieuws :: Berichten
Laat de tekst voorlezen met ReadSpeaker

Viral movie met Jan Marijnissen één miljoen keer bekeken

28-02-2007 • De nieuwste viral movie die de SP inzet bij de campagne voor de Provinciale Statenverkiezingen is een ongekende hit. De videoboodschap met Jan Marijnissen in de hoofdrol, is binnen een week meer dan 1 miljoen keer bekeken. Het breekt daarmee alle records. Nog nooit werd een Nederlandse viral movie zo snel, zo vaak bekeken.

De huidige viral movie van de SP is inmiddels de derde op rij. Bij de introductie van de eerste politieke viral movie in het kader van de gemeenteraadsverkiezingen op 7 maart 2006, ging Jan Marijnissen op pad om het lokale verkiezingsprogramma van de SP aan te bieden aan individuele kiezers. De naam en woonplaats van iedere ontvanger werden in het filmpje verwerkt.

In de tweede viral movie die ontwikkeld werd voor de Tweede Kamerverkiezingen op 22 november 2006, ging Jan ook op pad, maar kreeg hij pech onderweg en riep hij vanuit het filmpje per SMS de hulp van de kijker in.

In het huidige succesvolle filmpje zoekt Jan Marijnissen opnieuw contact met de ontvanger, dit keer via het plakken van affiches op een verkiezingsbord. Aan het slot van het filmpje wordt de ontvanger doorverwezen naar de lijsttrekker en de standpunten van de SP in de Provinciale Staten. De gekozen vorm komt het dichtst bij de 1 op 1 communicatie tussen kiezer en een politieke partij op provinciaal niveau.

Het concept voor de film is ontwikkeld door Thonik en Niko Koffeman, uitvoering was in handen van Thonik, Snoep Films en Thisismint.

SP Nieuws

Laatste berichten