www.sp.nl

Homepage SPSP.nl
SP :: Nieuws :: Berichten
Laat de tekst voorlezen met ReadSpeaker

Gerkens wil opheldering over beschuldigingen rijschoolhouders

02-04-2005 • SP-Kamerlid Arda Gerkens wil opheldering van minister Peijs (Verkeer en Waterstaat) over klachten van rijschoolhouders aan het adres van het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen. Het CBR zou de prijzen van theorie- en praktijkexamens onnodig hoog maken.

Arda GerkensDe rijschoolhouders stellen dat zij van het CBR niet de nodige informatie krijgen om leerlingen voor te bereiden op het theorie-examen. Voorstellen om het examen te verbeteren zouden van tafel zijn geveegd. Gerkens is bezorgd over de berichten dat het CBR zijn miljoenentekort via de leerlingen oplost. Ondertussen klaagt vakbond De Unie over de riante bonussen van de CBR-directie.

Arda Gerkens: “Het CBR moet zich inspannen voor goede rijexamens, niet voor de eigen bonussen. Ik wil van de minister van Verkeer en Waterstaat weten hoe zij over deze klachten denkt en wat zij gaat doen om orde op zaken te stellen bij deze instelling.”

SP Nieuws

Laatste berichten