www.sp.nl

Homepage SPSP.nl
SP :: Nieuws :: Berichten
Laat de tekst voorlezen met ReadSpeaker

SP steunt ‘symfonisch protest’ bij aanvang debat

18-06-2004 • Woensdag 23 juni zal het met opheffen bedreigde Radio Symfonie Orkest een gratis protestconcert verzorgen voor de ingang van de Tweede Kamer. Zij worden gesteund door leden van vele andere gerenommeerde orkesten. De SP roept iedereen die tegen de verschraling van ons cultuurbestand is, op om het optreden bij te wonen.

Staatssecretaris Medy van der Laan heeft tot nu toe vele protesten en adviezen tegen haar plannen naast zich neer gelegd, en heeft de Tweede Kamer voorgesteld om het gehele RSO orkest op te heffen.

SP-Kamerlid Fenna Vergeer: “Het RSO heeft al eerder in de hoek gezeten waar klappen vallen en toen is het RSO, mede met steun van de SP, gered. Ook nu proberen wij waar mogelijk hun acties te steunen en ook in het debat zullen wij ons duidelijk uitspreken tegen deze vernietigende plannen van de staatssecretaris. Plannen waar geen argumenten voor te vinden zijn, behalve botte financiële argumenten. Wat nu wordt kapot gemaakt, zijn we voor altijd kwijt. Het is heel goed dat het RSO, gesteund door andere orkesten, zich laat horen voor aanvang van het debat over de mediabegroting, waar over de toekomst van het RSO wordt besloten.”

Het gezamenlijke protestoptreden vindt rond 10.00 uur plaats op het Plein in Den Haag, voor de ingang van de Tweede Kamer. Kom genieten en steun het RSO orkest!

Moed College
Studio SP