www.sp.nl

Homepage SPSP.nl
SP :: Nieuws :: Berichten
Laat de tekst voorlezen met ReadSpeaker

Veel schrijnende gevolgen van verhoging eigen bijdrage

20-01-2004 • De SP heeft een spoeddebat aangevraagd naar aanleiding van vele honderden verontruste reacties op de verhoging van de eigen bijdrage voor de thuiszorg. Via de website van de partij hebben ruim 500 mensen gereageerd en aangegeven hoe hoog de verhoging is en wat de gevolgen zijn. SP-Kamerlid Kant heeft de reacties van de thuiszorgklanten beschikbaar gesteld aan haar collega’s van andere partijen, in verband met het debat dat woensdag om 13.30 uur plaatsvindt.

Onlangs kregen klanten van de thuiszorg bericht over de verhoging van de eigen bijdragen per 1 januari. Bij een deel van de mensen is door de brief grote verwarring ontstaan en zij hebben in paniek de thuiszorg opgezegd. Maar ook anderen, die ondanks de verwarring inmiddels wel duidelijkheid hebben over hoe de verhoging voor hen uitpakt, reageren zeer verontrust en verontwaardigd. Sommigen geven aan dat de bijdragen zo hoog worden, dat mensen de thuiszorg afzeggen, terwijl ze die wel nodig hebben. Anderen geven aan dat het hen financieel enorm in de problemen brengt.

Woensdag om 10:00 uur opent de SP de ‘Minlijn’ waar naast de gevolgen van de verhoging van de eigen bijdragen, ook de gevolgen van andere kabinetsmaatregelen, zoals de bezuiniging op de huursubsidie en het ziekenfondspakket, gemeld kunnen worden.

De Minlijn is dagelijks bereikbaar van 10:00 uur tot 17:00 uur op 0900 – 20 25 27 0 (10ct p/m).

De (geanonimiseerde) meldingen zijn hier te downloaden (PDF)

SP Nieuws

Laatste berichten