www.sp.nl

Homepage SPSP.nl
SP :: Nieuws :: Berichten
Laat de tekst voorlezen met ReadSpeaker

Deuren blijven dicht voor SP-inspectieteam

11-02-2003 • Een inspectieteam onder leiding van Tweede-Kamerleden Harry van Bommel en Krista van Velzen, Eerste-Kamerlid Driek van Vugt en de Rotterdamse SP-fractievoorzitter Theo Cornelissen meldde zich maandagmiddag bij een zwaar beveiligde en vooral gesloten poort van het militair planningscentrum in Capelle aan den IJssel.

Krista van Velzen bij het militair planningscentrum in Capelle aan den IJsselSamen met zestig medestanders wilde het team een burgerinspectie houden bij het bedrijf dat zich bezig houdt met de logistiek en transport van Amerikaans militair materieel in West-Europa en in de Perzische Golf. De SP vindt het ongehoord dat er op Nederlandse bodem een ongewenste oorlog wordt voorbereid en het inspectieteam wilde precies uitvinden wat er precies gebeurt in Capelle.

Harry van Bommel als inspecteur bij het militair planningscentrum in Capelle aan den IJsselEchter, alle hekken bleven gesloten en de verantwoordelijken bij het centrum weigerden ’hoofdinspecteur’ Harry van Bommel te woord te staan. Via een medewerker van de marechaussee kreeg het Kamerlid te horen dat hij zijn verzoek tot inspectie moest indienen bij de Amerikaanse ambassade. Een kort telefonisch onderhoud met de ambassade leverde geen toestemming op; de hekken bleven dicht in Capelle.

Driek van Vugt bij het militair planningscentrum in Capelle aan den IJssel

Studio SP