www.sp.nl

Homepage SPSP.nl
SP :: Nieuws :: Berichten
Laat de tekst voorlezen met ReadSpeaker

Roemer: Ik help rechts niet aan een meerderheid

01-09-2012 • SP-leider Emile Roemer gaat een rechts blok niet aan een meerderheid helpen na de verkiezingen. Dat zei hij zaterdagmiddag in Boxmeer, waar de SP-lijsttrekker op campagne was. Roemer: ‘Verkiezingen zijn een tijd om keuzes te maken. Dat geldt voor kiezers, maar dat geldt zeker ook voor politici. Met de SP gaat het om een nieuwe, sociale weg uit de crisis. Dat lukt niet met Rutte in het Torentje’

Emile Roemer op campagne in Boxmeer

De SP heeft samen met de PvdA en GroenLinks een lijstverbinding bij de komende verkiezingen. Daarmee komt in ieder geval een deel van de restzetels bij links en gaan deze stemmen niet verloren. Deze lijstverbinding zou volgens Roemer ook de basis moeten zijn voor politiek handelen na de verkiezingen. ‘De crisis kwam van rechts, de oplossing moet van links komen. Nederland moet op 12 september kiezen: wordt het sociaal of liberaal. De kool en de geit sparen kan nu niet meer.’

Emile Roemer
Foto: Maurice Boyer

In Boxmeer, de thuisbasis van de SP-leider, sprak Roemer met kiezers, de lokale SP-afdeling en de massaal toegestroomde, nationale en internationale, pers.
Emile Roemer op campagne in Boxmeer

Emile Roemer
Emile Roemer in de IJs-Express (foto: Maurice Boyer)

Emile Roemer staat pers te woord