www.sp.nl

Homepage SPSP.nl
SP :: Nieuws :: Berichten
Laat de tekst voorlezen met ReadSpeaker

CDA, SP en VVD nemen afstand van uitspraken Halbe Zijlstra over Brabantse coalitie

27-08-2012 • In het programma Nieuwsuur van 25 augustus doet Halbe Zijlstra, staatssecretaris van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap de uitspraak dat de SP in Brabant haar gehele verkiezingsprogramma heeft ingeleverd en er VVD-beleid wordt uitgevoerd. De drie fractievoorzitters van CDA, SP en VVD betreuren deze uitspraak.

Zijlstra suggereert dat zowel CDA als SP geen inbreng gehad zouden hebben in het huidige bestuursakkoord. De partijen willen benadrukken dat het bestuursakkoord tot stand is gekomen op basis van wederzijds respect en op basis van het principe dat elke partij zaken krijgt, maar ook punten moet inleveren.

De drie partijen constateren dat de sfeer in de Brabantse coalitie uitstekend is, dat er voortvarend wordt samengewerkt in het belang van de Brabantse samenleving, en betreuren het dat uitlatingen gedaan worden die mogelijk een schadelijke uitwerking kunnen hebben op de prima samenwerking.

Studio SP