www.sp.nl

Homepage SPSP.nl
SP :: Nieuws :: Berichten
Laat de tekst voorlezen met ReadSpeaker

SP steunt studentenacties tegen bezuinigingen

14-03-2012 • Het rommelt op hogescholen en universiteiten. Studentenvakbonden maken zich ernstig zorgen over de bezuinigingen van staatssecretaris Zijlstra. Daarom organiseren zij de komende week diverse acties om aandacht te vragen voor oplopende studieschulden en de toegankelijkheid van het onderwijs. De SP roept studenten en sympathisanten op zich bij de acties aan te sluiten.

De plannen van Zijlstra houden onder meer in dat de basisbeurs gaat verdwijnen voor de masterfase, dat langstudeerders beboet worden en dat het collegegeld voor tweede studies onbetaalbaar wordt.

SP-Kamerlid Jasper van Dijk: ‘Daarom roep ik iedereen op die de afbraak van het hoger onderwijs verwerpt deze acties te steunen. Dus of je nu al afgestudeerd bent, nog bezig bent of binnenkort gaat studeren; sluit je aan bij deze acties!’

De studentenvakbonden sluiten de actieweek af met een landelijke manifestatie op de Dam in Amsterdam op vrijdag 23 maart.