www.sp.nl

Homepage SPSP.nl
SP :: Nieuws :: Berichten
Nine Kooiman Kooiman met de hogedrukspuit
Laat de tekst voorlezen met ReadSpeaker

Kooiman in actie voor een bontvrij Nederland

14-10-2011 • Donderdagavond voerde SP-Kamerlid Nine Kooiman samen met Bont voor Dieren en collega Kamerleden van Partij voor de Dieren en de PvdA actie voor een bontvrij Nederland. Kooiman: ‘Veel mensen weten niet dat bont een overbodig luxe product is waarvoor dieren een afschuwelijk leven leiden, ook in Nederlandse fokkerijen. Miljoenen nertsen wachten in krappe kooitjes tot ze worden vergast en gevild. Ook wasberen, vossen, konijnen worden gefokt in veel te kleine traliekooitjes om daarna haastig en wreed gedood en soms levend gevild te worden. Ik wil niet dat dieren zo behandeld worden. Daarom is deze actie zo belangrijk en ben ik blij dat ik hieraan heb mogen meewerken.’

Nadat Bont voor Dieren stoepen voor winkels in Amsterdam bespoten had met de reverse graffiti "Alleen beesten dragen bont", was het nu de beurt aan Den Haag. In de buurt waar veel bont wordt verkocht, gingen de Kamerleden aan de slag. Kooiman: 'Deze actie staat ook voor het wettelijke nertsenfokverbod, dat binnen kort in het parlement behandeld wordt. Een initiatiefwet van de SP en de PvdA. Als deze wet wordt aangenomen zal er een einde komen aan alle nertsenbontproductie in Nederland, wat een belangrijke stap is voor een bontvrij Nederland.'

SP Nieuws

Laatste berichten