www.sp.nl

Homepage SPSP.nl
SP :: Nieuws :: Verkiezingen

Verkiezingsdagboek van Paul Geurts

Tot 22 januari 2003 zullen alle kandidaten van de SP lijst om beurten een dagboek bijhouden van hun activiteiten in de verkiezingscampagne. Vijfentwintig dagen voor de verkiezingen beginnen we met Paul Geurts, nummer 25 op de lijst. Op 21 januari sluit lijsttrekker Jan Marijnissen de rij af.

De laatste zaterdag van dit woelige jaar verloopt erg rustig. Met Beau gewandeld; koffie gedronken; krant gelezen; agenda bijgewerkt en notitie over Winkelcentrum Horst gelezen. Ton komt met zoon Gijs verse verkiezingsfolders brengen die we maandagmorgen gaan bezorgen bij de inwoners van Lottum. Daarna zullen er nog veel meer volgen: landelijk hebben we bijna 3 miljoen stuks uit te delen! M'n agenda staat ook al vol met afspraken voor de verkiezingen, terwijl m'n raads- en afdelingswerk gewoon doorgaat. 't Wordt druk maar gelukkig zijn er veel leden die zich van hun beste kant laten zien. Enkele zaken uitgewerkt voor de actie voor behoud van De Peel, die aangetast dreigt te worden door de bouw van een 'Chinapark'. Dat park levert de regio nauwelijks iets op, al beweert het gemeentebestuur van Horst het tegendeel (lees onze website: www.horst.sp.nl). Daarna gebeld met de contactpersoon van Winkeliersvereniging Horst. Ze willen met onze gemeenteraadsfractie praten over een rapport dat onlangs verschenen is over het winkelcentrum. En ik reserveer plek in een restaurant in Horst. Op 5 januari zijn Fonza en ik - bij elkaar opgeteld - op de dag af precies honderd jaar oud. Een goede gelegenheid om wat tijd voor elkaar te pakken. Na het avondeten met Beau gaan wandelen. Vanavond stukken doorgenomen als voorbereiding op een verkiezingsdebat op 7 januari (Knippenbergcollege in Helmond) met CDA-

Beau, de hond van Paul Geurts
milieustaatssecretaris Pieter van Geel en de Brabantse PvdA-gedeputeerde Jan Boelhouwer. Met Van Geel hebben we als SP recent gebotst over gasboringen in de Biesbosch. Als Brabants gedeputeerde vond hij net als wij dat zoiets absoluut niet kan. Als milieustaatssecretaris dreigde hij te zwichten voor VVD-druk. Ook met Boelhouwer hebben we het aan de stok gehad. Hij heeft openbaar vervoerbedrijf BBA - via achterkamertjespolitiek - in de uitverkoop gedaan. Gelukkig dat ons Statenlid René Roovers - binnenkort ook Kamerlid, hij staat op plaats 14 - het uit die achterkamertjes vandaan heeft gehaald. Nog even TV gekeken - NOVA en sport - en zo meteen naar bed. Komende weken zal het vaak heel wat later worden.

De verkiezingsdagboeken
SP Nieuws