www.sp.nl

Ook op lokale sites

In de media

Dennis de Jong Zondag 20 april 2014 - Buitenhof, Nederland 1
12:10-13:00 uur, Dennis de Jong is te gast bij het programma Buitenhof over de Europese verkiezingen.

Cartoon

Klik voor volledige weergave

SP :: Actueel :: 19-04-2014 19:03

SLUIT JE AAN!

Woensdag 22 november hebt u het eindelijk voor het zeggen. Dan kiest u een nieuwe Tweede Kamer. Ik ben blij dat zoveel mensen van plan lijken die woensdag op mijn partij, de SP, te stemmen - omdat ze een beter Nederland willen, beter dan wat drie kabinetten Balkenende ons gebracht hebben.

MarijnissenSteeds meer mensen voelen zich aangesproken door het verhaal en het werk van de SP. Honderdduizenden hebben ons de afgelopen jaren hun stem toevertrouwd, iets waar wij uiteraard zeer dankbaar voor zijn. Wij voelen ons gesterkt in de strijd voor een betere, eerlijkere en leukere toekomst.

We zijn er ook trots op dat de SP inmiddels qua ledental de derde partij van het land is geworden. Steeds meer mensen zetten zich met de SP in voor zaken als betere scholen en ziekenhuizen, betaalbare woningen voor jong en oud, leefbare wijken, natuur en milieu, voorzieningen voor het culturele- en verenigingsleven, kansen voor ondernemers en een sociale globalisering.

De afgelopen jaren waren in een aantal opzichten niet leuk. Met schaamrood op de kaken zagen we de voedselbanken opkomen terwijl aan de andere kant het aantal 'top'ambtenaren en managers met megasalarissen bleef stijgen. Onze regering probeerde er - gelukkig tevergeefs - een foute Europese grondwet door te drukken. Het steunde bovendien een verkeerde oorlog in Irak die op valse gronden werd gevoerd en meer problemen heeft opgeleverd, dan opgelost. Bevolkingsgroepen in Nederland kwamen niet dichter bij elkaar, maar juist verder van elkaar af te staan door toenemende angst en wantrouwen. In het onderwijs en de zorg is de rol van de commercie steeds belangrijker gemaakt, ten kosten van de kwaliteit. Er werd helaas meer afgebroken, dan opgebouwd. Het vertrouwen in de politiek kwam logischerwijs op een historisch dieptepunt.

Vindt u ook dat het NU tijd is voor een beter Nederland en een betere wereld?

Denkt u ook dat juist NU de strijd voor een betere toekomst nodig is?

Ik denk dat we NU, met nieuwe verkiezingen voor de boeg, een belangrijke slag kunnen slaan om dat betere land en die betere wereld weer een stapje dichterbij te brengen.

Daarom wil ik u bij deze van harte uitnodigen om u NU bij ons aan te sluiten.

Lid worden kan al voor het bescheiden bedrag van 5 euro per kwartaal. Speciaal in deze verkiezingscampagne bieden we u als welkomstgeschenk DRIE THONIK DESIGN SP-SOEPKOMMEN. U krijgt maandelijks het uitgebreide nieuws- en opinieblad van de SP, de Tribune, en u krijgt gratis toegang tot onze reclamevrije internetprovider 'Tomaatnet'. Maar belangrijker nog: u krijgt een sterkere SP en mogelijkheden om mee te praten en te werken aan een betere toekomst en een leuker land.

Doet u mee? Dan maken we er samen wat van!

Met hartelijke groet,

Jan Marijnissen

Blijf op de hoogte

Meld je nu aan voor de nieuwsbrief van Emile Roemer en belangrijk nieuws van de SP:

SP Nieuws
Studio SP