www.sp.nl

Homepage SPSP.nl
SP :: Nieuws :: Berichten

Nieuwsberichten van de SP

Regering en neppositie vergroten opnieuw de tweedeling

28-08-2014 Dat zegt SP-leider Emile Roemer naar aanleiding van de uitgelekte plannen van de regering en de drie gedoogpartijen voor de begroting van volgend jaar. Roemer: 'De regering en de neppositie kunnen nu kiezen voor investeringen in de economie, zodat meer mensen aan het werk raken. Die keuze maken zij niet. Wel kiezen de vijf partijen ervoor om de tweedeling te vergroten door onder andere de zorgpremie te laten stijgen en het eigen risico te verhogen. Nu al kunnen een miljoen mensen hun zorgrekening niet meer betalen. Deze problemen worden dankzij VVD, PvdA, D66, ChristenUnie en SGP nog veel groter.'

Van Gerven: Gelijke behandeling voor kinderen geëxecuteerden Indonesië

28-08-2014 SP-Kamerlid Henk van Gerven ontving dinsdag drie Indonesiërs wier vaders in de jaren ’40 standrechtelijk zijn geëxecuteerd door Nederlandse militairen. Van Gerven: ‘Deze mensen willen een zelfde schadevergoeding van de Nederlandse staat als enkele weduwen uit Indonesië eerder al kregen. Vanwege het grote leed dat hen is aangedaan, ondersteun ik dit van harte. Nederland heeft een ereschuld in te lossen.’

Bied uitgeprocedeerde asielzoekers menswaardige opvang

28-08-2014 SP, ChristenUnie en GroenLinks presenteren vandaag een gezamenlijk initiatief om het proces van opvang en terugkeer van uitgeprocedeerde vluchtelingen te verbeteren. De Kamerleden Gesthuizen (SP), Voordewind (ChristenUnie) en Van Ojik (GroenLinks) willen werken aan een echte oplossing voor asielzoekers die nu nog afhankelijk zijn van initiatieven als de Vluchtkerk en de Vluchtgarage. De initiatiefnemers willen voorkomen dat meer asielzoekers in de illegaliteit verdwijnen. Onder andere door het verzorgen van goede opvang voor mensen zonder verblijfsrecht die ook niet terug kunnen keren naar het land van herkomst.

Overig nieuws

Blijf op de hoogte

Meld je nu aan voor de nieuwsbrief van Emile Roemer en belangrijk nieuws van de SP:

SP Nieuws

Laatste berichten