www.sp.nl/milieu

Patrick van Lunteren
Ingrid Gyömörei

/milieu :: agenda

• Dinsdag 29 april Velp - 17:00 - 19:00 uur, Anne-Marie Mineur, kandidate voor het Europees Parlement, neemt deel aan het Gelders debat over economie en ecologie in Het Keramisch Huis in Velp.
SP.nl/milieu
Laat de tekst voorlezen met ReadSpeaker

Kamer steunt SP: onderhandel opnieuw met Belgen over Scheldeverdrag en Hedwigepolder

22-05-2012 • SP-Kamerlid Henk van Gerven is blij dat het plan van staatssecretaris Bleker om de Hedwigepolder deels onder water te zetten van tafel is. Van Gerven kreeg vandaag steun voor zijn voorstel om het kabinet opnieuw in overleg te laten treden over het zogenaamde Scheldeverdrag met de Belgen.

Henk van GervenVan Gerven: ‘De enige oplossing uit deze jarenlang durende soap is opnieuw met België om tafel te gaan. Anders moet de Westerschelde keer op keer opnieuw worden uitgediept, met schade aan de natuur als gevolg. Dit terwijl het maar over een handjevol schepen gaat. Alleen voor de allergrootste zeeschepen is de verdieping noodzakelijk. Die schepen zouden sowieso niet 70 kilometer landinwaarts moeten varen, maar gewoon naar Zeebrugge of Rotterdam moeten gaan.’