www.sp.nl/milieu

Patrick van Lunteren
Ingrid Gyömörei

/milieu :: agenda

• Dinsdag 29 april Velp - 17:00 - 19:00 uur, Anne-Marie Mineur, kandidate voor het Europees Parlement, neemt deel aan het Gelders debat over economie en ecologie in Het Keramisch Huis in Velp.
SP.nl/milieu
Laat de tekst voorlezen met ReadSpeaker

Van Gerven: ‘Natuur is van ons allemaal’

07-09-2011 • SP-Kamerlid Henk van Gerven heeft vandaag fel uitgehaald naar het afbraakbeleid van staatssecretaris Bleker (CDA). ‘Door zijn keiharde snoeibeleid dreigen vele natuurgebieden alleen nog maar opengesteld te worden voor mensen die de portemonnee willen trekken. De natuur is van ons allemaal en moet dus ook voor iedereen toegankelijk zijn. Het is niet een pretpark waar je een kaartje voor moet kopen.’

Henk van GervenDoor de bezuinigingen van het kabinet, dreigt onder meer de Stichting Zuid-Hollands Landschap entree te gaan heffen voor natuurgebieden. De stichting komt in de problemen omdat Bleker eerder gemaakte afspraken om met geld over de brug te komen met voeten treedt.

Lokaal komen bestuurders uit allerlei partijen – onder meer het CDA en de VVD – in opstand tegen de graai die Bleker uit de provinciale portemonnee doet. ‘Bleker komt zijn beloftes niet na en zadelt de provincies zo op met een gigantische ongedekte cheque. Die mogen wandelaars straks gaan betalen. Bleker hakt met de botte bijl in op natuurgebieden die van ons allemaal zijn.’