www.sp.nl/manjasmits

sp.nl/Manja Smits

Manja Smits :: Nieuws

Manja Smits verlaat Tweede Kamer

03-04-2014 Op 15 april aanstaande neemt Manja Smits afscheid van de Tweede Kamer. Door gezondheidsproblemen acht zij zich niet langer in staat om het intensieve werk als volksvertegenwoordiger te doen. Smits kwam in april 2008 voor de SP in de Tweede Kamer en was sindsdien woordvoerder onderwijs.

Overwinning SP: misgelopen kinderopvangtoeslag alsnog uitgekeerd

29-03-2013 Goed nieuws voor alle ouders die door een verandering van de regels voor het aanvragen kinderopvangtoeslag heel veel geld zijn misgelopen: de wijziging wordt op last van minister Asscher teruggedraaid. De SP voerde de afgelopen weken actie tegen de slechte en zelfs ontbrekende voorlichting.

Docenten MBO: splits te grote scholen op

20-03-2013 Bijna drie kwart van de docenten in het MBO vinden dat te grote MBO-instellingen moeten worden ontmanteld in kleinere scholen. Dat blijkt uit de eerste tussenstand van het SP-onderzoek onder ruim 600 MBO-docenten. SP-Kamerlid Smits ziet deze uitkomst als een duidelijke aansporing voor de minister om nu snel over te gaan tot actie: ‘Na alle schade die de MBO-scholen de afgelopen jaren hebben geleden onder megalomane managers en dwaze politici, wordt het nu tijd voor de menselijke maat. Een MBO is een school, geen leerfabriek.’

Ulenbelt overhandigt zwartboek misgelopen kinderopvangtoeslag

07-03-2013 SP-Kamerlid Paul Ulenbelt heeft woensdag ruim 500 klachten van mensen die kinderopvangtoeslag zijn misgelopen overhandigd aan minister Asscher. Toeslaggerechtigden hebben door een wijziging in de regels van de Belastingdienst geen toeslag gekregen voor de opvang van hun kinderen, terwijl ze daar wel recht op hadden.

Stel wanbeleid schoolbestuurders strafbaar

14-02-2013 Schoolbestuurders moeten strafbaar kunnen worden gesteld bij aantoonbaar wanbeleid. Dat stelt SP-Kamerlid Manja Smits in reactie op het onderzoek naar de misstanden bij megaschool Amarantis. De school met 30.000 leerlingen ging in 2012 failliet.

Moed College
Studio SP