www.sp.nl/jaspervandijk

Homepage SPSlash Jasper van Dijk
sp.nl/Jasper van Dijk

Van Dijk steunt acties personeel universiteiten

05-09-2010 • De SP steunt de acties van vakbonden en universitair personeel voor koopkrachtbehoud en werkzekerheid. SP-Kamerlid Jasper van Dijk gaat maandag 6 september naar de Universiteit van Amsterdam om de actie tijdens de opening van het Academisch Jaar te ondersteunen. Ook in andere steden zal de SP vakbonden en personeel een hart onder de riem steken. Van Dijk: "Politiek en werkgevers gebruiken grote woorden als het gaat om het belang van wetenschap en kennis. Maar nu het erop aan komt, geeft de regering niet thuis. Universiteitsbestuurders wijzen naar de politiek; het personeel staat in de kou. Terwijl glashelder is dat wetenschappelijk personeel ongelooflijk belangrijk werk doet voor de Nederlandse samenleving. Zonder bloeiende wetenschap kan Nederland wel inpakken."

De nullijn voor universitair personeel is tegen de afspraak die eerder werd gemaakt. Van Dijk: "Opnieuw wordt er bezuinigd in plaats van geïnvesteerd, terwijl Nederland al jaren achterloopt in uitgaven aan wetenschap en onderzoek. Daar komt bij dat onderwijsbestuurders vaak fors meer verdienen dan de Balkenende-norm. Blijkbaar is dat geen enkel probleem. De regering zou beter moeten weten. Daarom staat de SP volledig achter de acties van vakbonden en universitair personeel."

Studio SP