www.sp.nl/jaspervandijk

Homepage SPSlash Jasper van Dijk
sp.nl/Jasper van Dijk

Jasper van Dijk :: Nieuws

Jasper van Dijk SP-Kamerlid Jasper van Dijk dinsdag in het debat over MH17 en Oekra´ne

Vier vragen aan Jasper van Dijk over ontwikkelingen in Oekraïne

29-07-2014 Vandaag sprak de Tweede Kamer met het kabinet over de gevolgen van de vliegramp met vlucht MH17. Vier vragen aan woordvoerder Jasper van Dijk over het terugbrengen van de slachtoffers naar Nederland, het verloop van het onderzoek naar de ramp en de houding van de SP ten opzichte van Oekraïne en Rusland.

Van Dijk opent Meldpunt Onderwijsgeld

18-06-2014 Er gaan jaarlijks miljoenen euro’s naar het onderwijs, maar niemand weet waar het geld blijft. Daarom start SP-Kamerlid Jasper van Dijk het Meldpunt Onderwijsgeld. Leraren en ander onderwijspersoneel kunnen aan de SP melden wat er met het geld gebeurt. Van Dijk: ‘Vorig jaar heeft het Kabinet 650 miljoen euro overgemaakt aan de scholen. Hartstikke mooi, maar het ministerie weigert na te gaan wat onderwijsbestuurders met het geld doen. Het is één grote black box. Het geld kan gebruikt zijn voor extra leraren, maar het kan ook verspild zijn aan dure vastgoedprojecten of bureaucratie. Mensen hebben het recht om te weten wat er met hun belastinggeld gebeurt.’

Van Dijk: zwarte dag voor studenten

28-05-2014 Voortaan geldt: wie rijk is mag slim zijn. Dat zegt SP-Kamerlid Jasper van Dijk in reactie op het feit dat VVD, PvdA, D66 en GroenLinks een akkoord hebben bereikt om de basisbeurs af te schaffen. Van Dijk: ‘Onvoorstelbaar dat PvdA, GroenLinks en "onderwijspartij" D66 studenten met torenhoge schulden opzadelen. Talloze jongeren zullen afzien van een studie. Nederland Kennisland krijgt een forse dreun.’

Van Dijk: Student keihard gepakt door GroenLinks en D66

27-05-2014 Studenten worden keihard gepakt door GroenLinks en zelfbenoemde onderwijspartij D66. Dat zegt SP-Kamerlid Jasper van Dijk in reactie op het bericht dat deze partijen met de coalitie afspraken maken over een leenstelsel ter vervanging van de basisbeurs.

TTIP

Manifest tegen wurgakkoord VS-EU

19-05-2014 Vanmiddag voerde de SP actie tegen het vrijhandelsverdrag tussen de VS en de EU. SP-Kamerlid Jasper van Dijk presenteerde een manifest en roept iedereen op om te tekenen.

Studio SP