www.sp.nl/jaspervandijk

Homepage SPSlash Jasper van Dijk
sp.nl/Jasper van Dijk

Jasper van Dijk :: Nieuws

‘Als je geen vrij krijgt voor je bevalling, hoe moet je dan je diploma halen?’

03-04-2014 Studeren en kinderen krijgen is een lastige combinatie, zeker als de school niet mee wil werken. De Stichting Steunpunt Studerende Moeders brengt de problemen waar jonge moeders tegenaan lopen al jaren onder de aandacht.

Van Dijk: aanpak megaklassen hard nodig

02-04-2014 De regering moet snel aan de slag met de aanpak van megaklassen in het onderwijs. Dat voorstel doet SP Kamerlid Jasper van Dijk in het debat over het Burgerinitiatief ‘Stop de overvolle klassen’. Van Dijk: ‘kleine klassen zijn van groot belang voor goed onderwijs, zeker als er steeds meer eisen worden gesteld rond differentiatie en excellentie. Staatssecretaris Dekker stelt steeds hogere eisen aan leraren, maar heeft geen benul van de werkelijkheid in het klaslokaal. Hij zou tenminste een eind moeten maken aan klassen met meer dan 30 leerlingen.’

Bussemaker, grijp in bij de hogeschool voor de kunsten

31-03-2014 SP-Kamerlid Jasper van Dijk maakt zich grote zorgen over de hogeschool voor de kunsten ArtEz met locaties in Zwolle, Enschede en Arnhem. Van Dijk: ‘Het bestuur van deze academie wil opleidingen sluiten omdat daar niet voldoende geld voor zou zijn. Ondertussen ontvangt de interim-voorzitter een riant salaris. Dat is onacceptabel en valt niet uit te leggen aan alle studenten en docenten.’