www.sp.nl/integratie

SP.nl/integratie

/integratie :: Nieuws

Succesvolle week voor homo-emancipatie

16-11-2011 Na een Kamermeerderheid voor een verbod op weigerambtenaren, heeft de regering vandaag toegezegd om voorlichting over homoseksualiteit op scholen te verplichten. Beide kwesties speelden al jaren vanwege halsstarrigheid van de christelijke partijen. Door massieve druk vanuit oppositie en samenleving, hebben VVD en PVV blijkbaar besloten om zich niet langer door CDA en SGP te laten ringeloren.

Karabulut: Houd moskee en staat gescheiden

21-02-2009 SP-Kamerlid Sadet Karabulut wil dat minister Van der Laan voorkomt dat de gemeente Utrecht loketten opent in een moskee. "Misschien een goed bedoeld initiatief van de gemeente, maar zeer kortzichtig."

Verdonk: ‘Er worden geen minderheden bedreigd’

01-12-2004 ‘Er wordt op dit moment in Nederland geen minderheid bedreigd’, stelde minister Verdonk dinsdag in de Eerste Kamer. Ze deed dat dinsdag tijdens een debat over de goedkeuring van het internationaal verdrag inzake nationale minderheden. De Nederlandse regering wil alleen Friezen die status geven. ‘Het is in orde dat we de Friezen deze positie geven en hun rechten beschermen’, zei SP-senator Ronald van Raak, ‘maar hoe denkt de minister een andere, niet-nationale maar wel grote minderheid in ons land beter te beschermen: de een miljoen moslims, die te maken hebben met een groeiende bedreiging?’

Studio SP