www.sp.nl/harryvanbommel

Homepage SPSlash Harry van Bommel

Zoeken in /harryvanbommel

agenda

• Zondag 11 mei Enschede - 16:00 - 18:00 uur, Harry van Bommel neemt deel aan een paneldiscussie over Syrië georganiseerd door de Stichting Samenwerkende Democratische Organisaties. Locatie: Hoog en Droog 25, Enschede.
  • Maandag 12 mei Raalte - 20:00 - 22:00 uur, Harry van Bommel spreekt bij de SP-afdeling Raalte over de Europese politiek
  • Woensdag 14 mei Den Haag - 15:30 - 16:45 uur Harry van Bommel spreekt bij het seminar ‘a just future for all in Iran?’ in De Gevangenenpoort, Buitenhof 33
  • Donderdag 15 mei Hoofddorp - 20:00 - 22:00 uur, Harry van Bommel spreekt bij de SP-afdeling Haarlemmermeer over de Europese politiek.
sp.nl/Harry van Bommel

Van Bommel: China moet Tibetanen vrijlaten

31-05-2012 • SP-Kamerlid Harry van Bommel is zeer verontrust over recente berichtgeving dat in de Tibetaanse stad Lhasa honderden Tibetanen zijn opgepakt. Van Bommel: ‘Ik vraag de minister van Buitenlandse Zaken Rosenthal om opheldering over deze zorgwekkende berichten. Ook wil ik dat de minister bij de Chinese autoriteiten aandringt op een eerlijke behandeling voor de gevangenen en voor directe vrijlating van geweldloze activisten.’

Harry van BommelDe onderdrukking door de Chinese autoriteiten in Lhasa is een reactie op de demonstratie van 27 mei waarbij twee monniken zichzelf in brand staken. Eén van hen overleed direct. De ander is naar een ziekenhuis overgebracht. Dit was de eerste keer dat Tibetanen zichzelf in de Tibetaanse hoofdstad in brand staken. Inmiddels hebben al meer dan dertig Tibetanen zichzelf uit protest tegen de Chinese onderdrukking in brand gestoken. Van Bommel: ‘De veelal jonge Tibetanen die dat doen zijn ten einde raad. Dat is begrijpelijk: de onderdrukking in Tibet duurt al enkele generaties lang.’