www.sp.nl/harryvanbommel

Homepage SPSlash Harry van Bommel

Zoeken in /harryvanbommel

agenda

• Zondag 11 mei Enschede - 16:00 - 18:00 uur, Harry van Bommel neemt deel aan een paneldiscussie over Syrië georganiseerd door de Stichting Samenwerkende Democratische Organisaties. Locatie: Hoog en Droog 25, Enschede.
  • Maandag 12 mei Raalte - 20:00 - 22:00 uur, Harry van Bommel spreekt bij de SP-afdeling Raalte over de Europese politiek
  • Woensdag 14 mei Den Haag - 15:30 - 16:45 uur Harry van Bommel spreekt bij het seminar ‘a just future for all in Iran?’ in De Gevangenenpoort, Buitenhof 33
  • Donderdag 15 mei Hoofddorp - 20:00 - 22:00 uur, Harry van Bommel spreekt bij de SP-afdeling Haarlemmermeer over de Europese politiek.
sp.nl/Harry van Bommel

Van Bommel wil snel opheldering behandeling Turkse zanger

16-05-2012 • Kamerlid Harry van Bommel wil opheldering over de vermeende schandelijke behandeling van de beroemde Turkse zanger Arif Sag op Schiphol. Ondanks dat hij zonder visum Nederland in zou mogen, werd hij langdurig ondervraagd. Hij keerde uiteindelijk huiswaarts en nam geen deel aan een concert ter ere van 400-jaar betrekkingen tussen Turkije en Nederland.

Van Bommel: ‘Nederland riskeert hiermee de diplomatieke betrekkingen ernstig te schaden. Enkele dagen eerder kwam Arif Sag ook niet zonder problemen Nederland binnen. Snel moet opgehelderd worden wat de aanleiding was voor deze uitgebreide ondervraging. Indien daarvoor geen duidelijke reden is, moet Nederland haar excuses maken aan hem én Turkije.’ Van Bommel heeft vandaag over de kwestie schriftelijke vragen gesteld aan de minister van Buitenlandse Zaken.

Studio SP