www.sp.nl/harryvanbommel

Homepage SPSlash Harry van Bommel

Zoeken in /harryvanbommel

agenda

• Dinsdag 22 april Den Haag - 13.00 uur, Harry van Bommel spreekt bij de herdenking van de Armeense genocide. Locatie: Het Plein.
  • Dinsdag 22 april Den Haag - 16.00 uur, Harry van Bommel spreekt bij Newroz, het Koerdisch Nieuwjaar, in het stadhuis in Den Haag.
  • Dinsdag 22 april Den Haag - 19:00 uur, Harry van Bommel spreekt bij een manifestatie waarin meer aandacht wordt gevraagd voor het leed van religieuze minderheden in Syrië. Locatie: Het Plein.
  • Zondag 11 mei Enschede - 16:00 - 18:00 uur, Harry van Bommel neemt deel aan een paneldiscussie over Syrië georganiseerd door de Stichting Samenwerkende Democratische Organisaties. Locatie: Hoog en Droog 25, Enschede.
sp.nl/Harry van Bommel

Van Bommel: 'EU moet bezuinigen op privéjets'

04-05-2012 • SP-Kamerlid Harry van Bommel wil dat de Europese Unie onmiddellijk bezuinigt op het gebruik van prive-vliegtuigen. 'Volgens de Europese Commissie moet de Europese begroting volgend jaar weer met bijna 7% omhoog. Dat is al bespottelijk, maar in tijden van bezuinigingen jezelf voor 20.000 euro per uur rond te laten vliegen, gaat echt alle perken te buiten.'

Harry van BommelEerder stelde Van Bommel al voor dat EU-ambtenaren gebruik zouden maken van goedkope luchtvaartmaatschappijen. Cijfers over het gebruik van privéjets tonen volgens hem aan dat EU-instellingen niet weten hoe ze met geld om moeten gaan. 'Je ziet het overal. Ambtenaren moeten dure tickets, onkostenvergoedingen zijn torenhoog en dit soort luxe vliegreisjes worden als normaal gezien. Men moet daar eens beseffen dat wanneer iedereen moet bezuinigen, dit soort geldverkwisting tot het verleden moet behoren.'

Van Bommel heeft de regering vrijdag gevraagd te protesteren tegen het contract en het gebruik van privéjets alsnog te reduceren tot een absoluut minimum.

Studio SP