www.sp.nl/harryvanbommel

sp.nl/Harry van Bommel

Harry van Bommel :: Nieuws

Uitleg Timmermans nodig over gevolgen onaanvaardbaar geweld Israel in Gaza

07-08-2014 De SP Tweede Kamerfractie wil dat minister Timmermans het parlement laat weten waarom hij vindt dat Israël onaanvaardbaar geweld in Gaza heeft gebruikt en welke gevolgen dat onaanvaardbaar optreden moet hebben.

Van Bommel: Dringend meer hulp nodig voor slachtoffers Irak

07-08-2014 SP-Kamerlid Harry Van Bommel vindt dat de internationale gemeenschap meer inspanningen moet verrichten om de slachtoffers van het geweld van de jihadistische strijders van ISIS in Irak te helpen. Van Bommel: ‘De laatste berichten zijn dat tienduizenden Yezidi’s, één van de oudste geloofsgemeenschappen van het Midden-Oosten, de bergen zijn opgejaagd en geen kant meer op kunnen. Zij hebben gebrek aan alles, zelfs drinkwater. Dit is volstrekt onacceptabel.’

EU moet wapenstilstand en terugtrekking uit Gaza eisen

18-07-2014 Gisteravond is Israël een grootschalig grondoffensief in de Gazastrook begonnen. Duizenden militairen staken halverwege de avond de grens met Gaza over. Bij het grondoffensief zijn infanterie- en tankeenheden betrokken. Volgens SP-Kamerlid Harry van Bommel is sprake van een ernstige escalatie van het conflict die de internationale gemeenschap niet mag negeren. 'De EU is een belangrijke partner van zowel Israël als de Palestijnen. Vanuit die betrokkenheid moet de EU een onmiddellijk staakt-het-vuren eisen en terugtrekking van Israël uit Gaza.'

Van Bommel: meer druk op Israel en Palestijnen om tot staakt-het-vuren te komen

10-07-2014 SP-Kamerlid Harry van Bommel plaatst grote vraagtekens bij de militaire reactie van Israël op de dood van 3 Israëlische tieners en de raketaanvallen uit Gaza. Van Bommel veroordeelt de Palestijnse aanvallen maar vraagt zich af of de Israëlische reactie wel proportioneel is. Van Bommel maakt zich verder zorgen over de door Israël aangekondigde inval in de Gazastrook. Hij heeft minister Timmermans schriftelijk gevraagd om via de EU meer druk op beide partijen uit te oefenen om tot een onmiddellijk staakt-het-vuren te komen.

Monument Halabja

Monument voor slachtoffers Halabja onthuld

29-04-2014 Dinsdagmiddag is in Den Haag het monument onthuld ter nagedachtenis aan de slachtoffers van de gifgasaanval op Halabja, 26 jaar geleden. Het monument is het resultaat van een Haags burgerinitiatief dat actief door de SP werd gesteund.

Moed College
Studio SP