www.sp.nl/europa

Machteld Velema
Ben van Gils

/europa :: agenda

• Dinsdag 22 april Dit is de Dag, Nederland 1 - 07:00 - 09:00 uur, Dennis de Jong is te zien in een reportage van Dit is de Dag over de Europese verkiezingen van 22 mei.
  • Dinsdag 22 april Den Haag - 14:00 uur, SP-Europarlementariër Dennis de Jong is aanwezig bij de lancering van de StemWijzer Europa en zal als eerste van de nieuwe StemWijzer gebruiken. Pro Demos, Hofweg 1.
  • Dinsdag 22 april Den Haag - 15:00 - 17:00 uur, Europarlementariër Dennis de Jong neemt deel aan het Europees verkiezingsdebat georganiseerd door Transport en Logistiek Nederland in Nieuwspoort, Lange Poten 10
  • Dinsdag 22 april Den Haag - 18:00 - 22:00 uur, Kandidate voor het Europees Parlement, Gabriella Molica is aanwezig op de bijeenkomst van Winwide (organisatie voor Integratie, Emancipatie en Participatie) in het kader van de Europese Verkiezingen in het Diamantcollege, Diamanthorst 183
SP.nl/europa

Rapporten van de SP

De hieronder vermelde SP-rapporten zijn te bestellen via onze webwinkel. Sommige rapporten zijn uitverkocht, maar nog wel online te raadplegen.

De chauffeur aan het woord

‘De chauffeur aan het woord’ is geschreven op basis van een enquête over het wegvervoer onder bijna 3000 vrachtwagenchauffeurs en bevat een hele reeks voorstellen die aan wantoestanden in het wegvervoer een einde moeten maken.

Dennis de Jong, Paul Ulenbelt, Farshad Bashir, Ben van Gils, Jurgen van der Sloot - juli 2013.

Actieplan Lobbytransparantie

Tien actiepunten voor lobbytransparantie in Brussel. Het actieplan pleit voor meer duidelijkheid over het lobbycircus en voor het terugdringen van de invloed van de grote bedrijven.

SP Team Europa, Dennis de Jong - november 2009.

Afval heeft toekomst

De helft van de grensoverschrijdende afvaltransporten is illegaal en een aanzienlijk deel zorgt voor schade aan mensen en milieu. Dit concluderen Tweede-Kamerlid Remi Poppe en Europarlementariër Kartika Liotard van de SP na een uitgebreid onderzoek naar de export van afval

Remi Poppe en Kartika Liotard - april 2007.

Een beter Europa begint nu

Europese samenwerking is nodig en noodzakelijk. Nederland is geen eiland. De Europese Unie heeft bijgedragen aan onze welvaart en kan dat blijven doen – als we zorgen voor de juiste inrichting. Maar een Europese Unie waarin Nederland verdwijnt, is geen samenwerken maar opslokken. Zolang die dreiging bestaat moeten we alert blijven – en met iedereen die dat wil het debat aangaan hoe het beter kan.

de SP-Kamerfractie - november 2006.

Wie zwijgt stemt toe

SP-programma voor de Europese verkiezingen van 10 juni 2004.

SP - maart 2004.

/europa :: column