www.sp.nl/europa

Machteld Velema
Ben van Gils

/europa :: agenda

• Vrijdag 25 april Den Haag - 13:00 - 16:30 uur, Anne-Marie Mineur, kandidate voor het Europees Parlement, neemt deel aan een verkiezingsdebat georganiseerd door de Nederlandse Vrouwenraad en de Vereniging voor Vrouwenbelangen. Locatie: Het Huis van Europa, Korte Vijverberg 5/6, Den Haag.
  • Maandag 28 april Utrecht - Kandidaat voor het Europees Parlement, Erik Wesselius is te gast in poppodium EKKO en debatteert over de "macht van Europa".
  • Dinsdag 29 april Utrecht - Kandidaat voor het Europees Parlement Erik Wesselius, zal deelnemen aan het EU panel van de University College Utrecht.
  • Dinsdag 29 april Rotterdam - 20:00 - 21:30 uur, Kandidaat voor het Europees Parlement Alexander van Steenderen is te gast bij de politieke talkshow DRAAD.
SP.nl/europa

Rapporten van de SP

De hieronder vermelde SP-rapporten zijn te bestellen via onze webwinkel. Sommige rapporten zijn uitverkocht, maar nog wel online te raadplegen.

De chauffeur aan het woord

‘De chauffeur aan het woord’ is geschreven op basis van een enquête over het wegvervoer onder bijna 3000 vrachtwagenchauffeurs en bevat een hele reeks voorstellen die aan wantoestanden in het wegvervoer een einde moeten maken.

Dennis de Jong, Paul Ulenbelt, Farshad Bashir, Ben van Gils, Jurgen van der Sloot - juli 2013.

Actieplan Lobbytransparantie

Tien actiepunten voor lobbytransparantie in Brussel. Het actieplan pleit voor meer duidelijkheid over het lobbycircus en voor het terugdringen van de invloed van de grote bedrijven.

SP Team Europa, Dennis de Jong - november 2009.

Afval heeft toekomst

De helft van de grensoverschrijdende afvaltransporten is illegaal en een aanzienlijk deel zorgt voor schade aan mensen en milieu. Dit concluderen Tweede-Kamerlid Remi Poppe en Europarlementariër Kartika Liotard van de SP na een uitgebreid onderzoek naar de export van afval

Remi Poppe en Kartika Liotard - april 2007.

Een beter Europa begint nu

Europese samenwerking is nodig en noodzakelijk. Nederland is geen eiland. De Europese Unie heeft bijgedragen aan onze welvaart en kan dat blijven doen – als we zorgen voor de juiste inrichting. Maar een Europese Unie waarin Nederland verdwijnt, is geen samenwerken maar opslokken. Zolang die dreiging bestaat moeten we alert blijven – en met iedereen die dat wil het debat aangaan hoe het beter kan.

de SP-Kamerfractie - november 2006.

Wie zwijgt stemt toe

SP-programma voor de Europese verkiezingen van 10 juni 2004.

SP - maart 2004.

/europa :: column