www.sp.nl/europa

Femke Reudler Talsma
SP.nl/europa

/europa :: Nieuws

Dennis de Jong en collega parlementariėrs staan achter de oproep Dennis de Jong en collega parlementariėrs staan achter de oproep

De Jong steunt manifest Amnesty International voor menswaardig asielbeleid

24-03-2014 Op 20 maart organiseerde Amnesty International het ´SOS Europe Beach Protest´. Met deze actie eist Amnesty een menswaardige behandeling van asielzoekers. SP-Europarlementariër Dennis de Jong was aanwezig en ondertekende het manifest. De Jong: `Al jaren probeer ik in het Europees Parlement een discussie op gang te brengen over hervorming van het Europese asielbeleid. Het huidige beleid leidt tot mensonterende situaties, met name in landen met lange buitengrenzen, omdat zij de meeste asielverzoeken moeten behandelen. Daarom pleiten we als SP voor Europese asielcentra die een nette behandeling van het asielverzoek moeten garanderen’.

Arjan Plaisier, scriba van de PKN Arjan Plaisier, scriba van de Protestantse Kerk Nederland

Protestantse Kerk Nederland tegen strafbaarstelling illegaliteit

20-03-2014 Tijdens een door de SP-eurofractie op 18 maart georganiseerde bijeenkomst over bekeerlingen in de asielprocedure, nam Dr. Arjan Plaisier, scriba van de Protestantse Kerk Nederland, nadrukkelijk stelling tegen strafbaarstelling van illegaliteit: ´Illegalen hebben recht op een menswaardige behandeling, inclusief voedsel, kleding en onderdak. Strafbaarstelling lost niets op en verergert de situatie alleen maar. De PKN organiseert exodushuizen waarin afgewezen asielzoekers op humane wijze worden voorbereid op hun terugkeer. Dat is een veel humanere oplossing voor deze mensen.´

Europees Parlement pleit terecht voor aanpassing Europees Aanhoudingsbevel