www.sp.nl/europa

Zoeken in /europa

/europa :: onze mensen

/europa :: agenda

• Woensdag 23 april Amsterdam - 19:00 - 22:00 uur, Kandidaat voor het Europees Parlement, Eric Smaling, gaat in debat op "Het Europese Verkiezingsdebat" - Groener en eerlijker uit de crisis? in het Vlaams Cultuurhuis De Brakke Grond, Nes 45
  • Donderdag 24 april Eindhoven - 13:00 uur, Kandidaat voor het Europees Parlement Dick Schaap neemt deel aan een verkiezingsdebat georganiseerd door de International Business School van Fontys Hogeschool over internationalisering in het hoger onderwijs en de rol van de Europese Unie daarbij.
  • Donderdag 24 april Woerden - 13:30 uur, Anne-Marie Mineur, SP-kandidate voor de verkiezingen voor het Europees Parlement, is te gast op het forum Europese Verkiezingen van ANBO (Klik hier voor meer informatie.).
  • Vrijdag 25 april Den Haag - 13:00 - 16:30 uur, Anne-Marie Mineur, kandidate voor het Europees Parlement, neemt deel aan een verkiezingsdebat georganiseerd door de Nederlandse Vrouwenraad en de Vereniging voor Vrouwenbelangen. Locatie: Het Huis van Europa, Korte Vijverberg 5/6, Den Haag.
SP.nl/europa

/europa :: Nieuws

SP stuurt Donner terug naar Europa

30-06-2011 SP-Kamerlid Sadet Karabulut kreeg vandaag steun van de Kamer voor haar voorstel om de Brusselse bemoeienis met onze sociale huursector te stoppen. Door haar plan moet minister Donner nu naar Brussel om te vertellen dat zij zich niet met onze woningbouw moeten bemoeien. Karabulut: ‘Met dank aan Brussel zouden mensen die meer dan 33.000 euro per jaar verdienen niet meer een sociale huurwoning kunnen krijgen, terwijl je met dat salaris ook nauwelijks een huisje kan kopen. Donner moet nu in Brussel gaan vertellen dat hij hier niet mee akkoord kan gaan en dat deze grens moet worden verruimd.’

SP voorkomt Europese bemoeienis met woningcorporaties

02-07-2010 Minister Van Middelkoop (Wonen, Wijken en Integratie) moet terug naar Brussel om uitstel te vragen voor de invoering van de Europese beperkingen op de Nederlandse sociale volkshuisvesting. De Tweede Kamer heeft op voorstel van SP-Kamerlid Sadet Karabulut de minister daartoe opgeroepen. De Europese Commissie besloot eind vorig jaar dat Nederlandse woningcorporaties inkomenseisen moeten stellen aan huurders en wees steunmaatregelen vanuit de overheid af. Volgens SP-Kamerlid Sadet Karabulut is dat een ongewenste inmenging van Brussel in Nederlandse aangelegenheden: "Wij kunnen prima zelf bepalen hoe we de sociale volkshuisvesting inrichten. Brussel probeert de beschikbaarheid van betaalbare woningen te beperken, dat is geen goede zaak."

/europa :: column

/europa :: video's