www.sp.nl/europa

Machteld Velema
Ben van Gils

/europa :: agenda

• Vrijdag 18 april Schagen - Kandidate voor het Europees Parlement, Gabriella Molica neemt deel aan de forumdiscussie op de Europese dag van het Regius College Schagen.
  • Vrijdag 18 april Utrecht - 20:00 - 22:00 uur, Kandidaat voor het Europees Parlement Reinout Heijdra is te gast bij het Politiek Café van SP afdeling Utrecht.
  • Zondag 20 april Buitenhof, Nederland 1 - 12:10-13:00 uur, Dennis de Jong is te gast bij het programma Buitenhof over de Europese verkiezingen.
  • Dinsdag 22 april Den Haag - 14:00 uur, SP-Europarlementariër Dennis de Jong is aanwezig bij de lancering van de StemWijzer Europa en zal als eerste van de nieuwe StemWijzer gebruiken. Pro Demos, Hofweg 1.
SP.nl/europa
Laat de tekst voorlezen met ReadSpeaker

Kamer negeert toenemende Europese steun voor transactietaks

09-10-2012 • De meerderheid van de Tweede Kamer heeft zich uitgesproken tegen een financiële transactietaks. Emile Roemer had eerder voorgesteld dat Nederland zich zou aansluiten bij de Europese landen die deze belasting willen invoeren. SP-Kamerlid Arnold Merkies: ‘Deze belasting – ook wel tobintaks genaamd – maakt het financieel systeem veiliger, omdat flitshandel minder winstgevend wordt gemaakt. Elf Europese landen hebben zich al hier voor uitgesproken, maar een rechtse meerderheid in de Kamer steekt de kop in het zand.’