www.sp.nl/europa

Zoeken in /europa

/europa :: onze mensen

/europa :: agenda

• Donderdag 24 april Eindhoven - 13:00 uur, Kandidaat voor het Europees Parlement Dick Schaap neemt deel aan een verkiezingsdebat georganiseerd door de International Business School van Fontys Hogeschool over internationalisering in het hoger onderwijs en de rol van de Europese Unie daarbij.
  • Donderdag 24 april Woerden - 13:30 uur, Anne-Marie Mineur, SP-kandidate voor de verkiezingen voor het Europees Parlement, is te gast op het forum Europese Verkiezingen van ANBO (Klik hier voor meer informatie.).
  • Vrijdag 25 april Den Haag - 13:00 - 16:30 uur, Anne-Marie Mineur, kandidate voor het Europees Parlement, neemt deel aan een verkiezingsdebat georganiseerd door de Nederlandse Vrouwenraad en de Vereniging voor Vrouwenbelangen. Locatie: Het Huis van Europa, Korte Vijverberg 5/6, Den Haag.
  • Maandag 28 april Utrecht - Kandidaat voor het Europees Parlement, Erik Wesselius is te gast in poppodium EKKO en debatteert over de "macht van Europa".
SP.nl/europa
Laat de tekst voorlezen met ReadSpeaker

SP: Europees Parlement blijft met geld smijten

05-07-2012 • Gisteren heeft het Europees Parlement met een grote meerderheid het mandaat goedgekeurd voor de onderhandelingen met de lidstaten en de Europese Commissie over de EU-begroting voor 2013. Terwijl door toedoen van Brussel vrijwel alle lidstaten overgaan tot draconische bezuinigingen, blijft het Europarlement vasthouden aan een verhoging van de begroting met 6,8%. SP-Europarlementariër Dennis de Jong: 'Je moet wel blind zijn om op Europees niveau met geld te willen blijven smijten, als je ziet hoe gewone mensen overal in Europa de dupe zijn van kille bezuinigingen. Ik begrijp in het bijzonder helemaal niets meer van de VVD: op nationaal niveau wil Rutte alles kapot bezuinigen, terwijl twee van mijn drie VVD-collega´s hier voor de enorme verhoging van de begroting hebben gestemd. Niet alleen Rutte heeft twee gezichten als het om Europa gaat, dat geldt kennelijk voor de VVD als geheel.´