www.sp.nl/europa

Zoeken in /europa

/europa :: onze mensen

/europa :: agenda

• Woensdag 23 april Amsterdam - 19:00 - 22:00 uur, Kandidaat voor het Europees Parlement, Eric Smaling, gaat in debat op "Het Europese Verkiezingsdebat" - Groener en eerlijker uit de crisis? in het Vlaams Cultuurhuis De Brakke Grond, Nes 45
  • Donderdag 24 april Eindhoven - 13:00 uur, Kandidaat voor het Europees Parlement Dick Schaap neemt deel aan een verkiezingsdebat georganiseerd door de International Business School van Fontys Hogeschool over internationalisering in het hoger onderwijs en de rol van de Europese Unie daarbij.
  • Donderdag 24 april Woerden - 13:30 uur, Anne-Marie Mineur, SP-kandidate voor de verkiezingen voor het Europees Parlement, is te gast op het forum Europese Verkiezingen van ANBO (Klik hier voor meer informatie.).
  • Vrijdag 25 april Den Haag - 13:00 - 16:30 uur, Anne-Marie Mineur, kandidate voor het Europees Parlement, neemt deel aan een verkiezingsdebat georganiseerd door de Nederlandse Vrouwenraad en de Vereniging voor Vrouwenbelangen. Locatie: Het Huis van Europa, Korte Vijverberg 5/6, Den Haag.
SP.nl/europa
Laat de tekst voorlezen met ReadSpeaker

Europarlement wil extra garanties voor handelsakkoord met Israël

07-06-2012 • Het Europees Parlement wil extra garanties van de Europese Commissie over de oorsprong van Israëlische producten voordat het kan instemmen met een nieuw handelsakkoord met Israel. SP-Europarlementariër Dennis de Jong vindt dit een minimale eerste stap, maar blijft opschorting van het handelsakkoord steunen. ´Zolang Israel doorgaat met het illegaal bouwen van woningen in bezet gebied en het schenden van mensenrechten blijf ik tegen het geven van extra handelsvoordeel aan Israel. Eerst moeten er ingrijpende verbeteringen komen, dan pas kan er verder gesproken worden over handelsvoordelen.´

Dennis de JongOver het aangepaste handelsakkoord, met de door het Europees parlement geëiste extra garanties, zal naar verwachting in juli plenair een stemming plaatsvinden. Door de opwaardering zouden alle legale medicijnen op de Israëlische markt vrij in Europa verkocht kunnen worden zonder extra controles door de EU of lidstaten en vice versa. Het Europese Parlement wil voor het instemt eerst garanties dat industriële producten uit de bezette gebieden op de West Bank en Oost Jeruzalem, uit de gebieden die in 1967 onder Israëlisch bestuur zijn gebracht en de Nederzettingen niet van de handelsvoordelen kunnen profiteren.

/europa :: column

/europa :: video's