www.sp.nl/europa

Machteld Velema
Ben van Gils

/europa :: agenda

• Dinsdag 22 april Dit is de Dag, Nederland 1 - 07:00 - 09:00 uur, Dennis de Jong is te zien in een reportage van Dit is de Dag over de Europese verkiezingen van 22 mei.
  • Dinsdag 22 april Den Haag - 14:00 uur, SP-Europarlementariër Dennis de Jong is aanwezig bij de lancering van de StemWijzer Europa en zal als eerste van de nieuwe StemWijzer gebruiken. Pro Demos, Hofweg 1.
  • Dinsdag 22 april Den Haag - 15:00 - 17:00 uur, Europarlementariër Dennis de Jong neemt deel aan het Europees verkiezingsdebat georganiseerd door Transport en Logistiek Nederland in Nieuwspoort, Lange Poten 10
  • Dinsdag 22 april Den Haag - 18:00 - 22:00 uur, Kandidate voor het Europees Parlement, Gabriella Molica is aanwezig op de bijeenkomst van Winwide (organisatie voor Integratie, Emancipatie en Participatie) in het kader van de Europese Verkiezingen in het Diamantcollege, Diamanthorst 183
SP.nl/europa
Laat de tekst voorlezen met ReadSpeaker

Europarlement wil extra garanties voor handelsakkoord met Israël

07-06-2012 • Het Europees Parlement wil extra garanties van de Europese Commissie over de oorsprong van Israëlische producten voordat het kan instemmen met een nieuw handelsakkoord met Israel. SP-Europarlementariër Dennis de Jong vindt dit een minimale eerste stap, maar blijft opschorting van het handelsakkoord steunen. ´Zolang Israel doorgaat met het illegaal bouwen van woningen in bezet gebied en het schenden van mensenrechten blijf ik tegen het geven van extra handelsvoordeel aan Israel. Eerst moeten er ingrijpende verbeteringen komen, dan pas kan er verder gesproken worden over handelsvoordelen.´

Dennis de JongOver het aangepaste handelsakkoord, met de door het Europees parlement geëiste extra garanties, zal naar verwachting in juli plenair een stemming plaatsvinden. Door de opwaardering zouden alle legale medicijnen op de Israëlische markt vrij in Europa verkocht kunnen worden zonder extra controles door de EU of lidstaten en vice versa. Het Europese Parlement wil voor het instemt eerst garanties dat industriële producten uit de bezette gebieden op de West Bank en Oost Jeruzalem, uit de gebieden die in 1967 onder Israëlisch bestuur zijn gebracht en de Nederzettingen niet van de handelsvoordelen kunnen profiteren.

/europa :: column

/europa :: video's