www.sp.nl/europa

Machteld Velema
Ben van Gils

/europa :: agenda

• Donderdag 24 april Woerden - 13:30 uur, Anne-Marie Mineur, SP-kandidate voor de verkiezingen voor het Europees Parlement, is te gast op het forum Europese Verkiezingen van ANBO (Klik hier voor meer informatie.).
  • Vrijdag 25 april Den Haag - 13:00 - 16:30 uur, Anne-Marie Mineur, kandidate voor het Europees Parlement, neemt deel aan een verkiezingsdebat georganiseerd door de Nederlandse Vrouwenraad en de Vereniging voor Vrouwenbelangen. Locatie: Het Huis van Europa, Korte Vijverberg 5/6, Den Haag.
  • Maandag 28 april Utrecht - Kandidaat voor het Europees Parlement, Erik Wesselius is te gast in poppodium EKKO en debatteert over de "macht van Europa".
  • Dinsdag 29 april Utrecht - Kandidaat voor het Europees Parlement Erik Wesselius, zal deelnemen aan het EU panel van de University College Utrecht.
SP.nl/europa
Laat de tekst voorlezen met ReadSpeaker

Europese instellingen negeren uitkomst rapport Transparency International

06-06-2012 • Vanmorgen organiseerde SP-Europarlementariër Dennis De Jong samen met Transparency International een bijeenkomst in het Europees Parlement waarbij het nieuwe rapport van TI over corruptie in Europa werd gelanceerd. De Jong: 'De studie laat aan duidelijkheid niets te wensen over: corruptie verergert de huidige economische crisis en ondermijnt de democratie. Het is dan ook teleurstellend dat de enige reactie van de Europese Commissie een verwijzing naar een rapport is dat zij in 2013 zullen uitbrengen. Tegelijkertijd bleek dat er in de afspraken tussen de Troïka en Portugal met geen woord over corruptiebestrijding wordt gerept. Ook de nieuwe plannen van Van Rompuy (de bouwstenen) bevatten nergens ideeën over de aanpak van corruptie. De Europese instellingen laten het er gewoon bij zitten.'