www.sp.nl/europa

Machteld Velema
Ben van Gils

/europa :: agenda

• Vrijdag 25 april Den Haag - 13:00 - 16:30 uur, Anne-Marie Mineur, kandidate voor het Europees Parlement, neemt deel aan een verkiezingsdebat georganiseerd door de Nederlandse Vrouwenraad en de Vereniging voor Vrouwenbelangen. Locatie: Het Huis van Europa, Korte Vijverberg 5/6, Den Haag.
  • Maandag 28 april Utrecht - Kandidaat voor het Europees Parlement, Erik Wesselius is te gast in poppodium EKKO en debatteert over de "macht van Europa".
  • Dinsdag 29 april Utrecht - Kandidaat voor het Europees Parlement Erik Wesselius, zal deelnemen aan het EU panel van de University College Utrecht.
  • Dinsdag 29 april Rotterdam - 20:00 - 21:30 uur, Kandidaat voor het Europees Parlement Alexander van Steenderen is te gast bij de politieke talkshow DRAAD.
SP.nl/europa
Laat de tekst voorlezen met ReadSpeaker

Europese Commissie laat werknemers in de kou staan

21-03-2012 • Vandaag is de Commissie eindelijk bevallen van haar voorstellen over de rechten van werknemers in relatie tot de interne markt, maar de voorstellen zijn volgens de SP zeer teleurstellend. SP-Europarlementariër Dennis de Jong: 'Het gaat hier om het stakingsrecht bij buitenlandse bedrijven en om gelijk loon voor gelijk werk. Op beide fronten laat de Commissie het erbij zitten: het stakingsrecht wordt ondergeschikt gemaakt aan de economische vrijheden en de Commissie weigert ook nog eens om gelijk loon voor gelijk werk in alle gevallen te garanderen. Dit is een directe aanval op de positie van de werknemers in Europa.'